Woensdagochtend 3 mei 2006.
Heb al een paar heerlijke dagen achter de rug en hoop dat er nog een aantal zullen volgen.
Wat zal ik vandaag eens aandoen? het ziet er niet zo lekker uit en tijdens ons gezamenlijk ontbijt heb ik het gewoon koud.
Om tien uur gaat Ercan richting Hotel om te werken en ik heb om elf uur een afspraak met “onze” Hans bij het tentje van Ahmet aan het strand van Side, vlakbij de gandarma.
Geef onze jonge pitbull Black nog even wat te eten en drinken en een extra knuffel en zal dan op pad gaan. Een van de broers zal later wel weer thuis komen om hem uit te laten.
Het is inmiddels zonnig geworden, dus toch maar even iets luchtigs aangedaan en een vestje mee.
Onderweg ga ik even koffie drinken bij Muammer, die in Tropic werkt en daarna door naar m’n afspraak met Hans.
De Nederlandse rookworsten en de koffiepads in een plastic tasje meenemend.
Ik zie Hans al van uit de verte zitten op het terras bij Ahmet.
Het is leuk om elkaar weer te zien. Oktober was de laatste keer. We hebben dus veel te vertellen aan elkaar.
Hans is bezig met een nieuwe baan en is erg enthousiast. Ik vertel over mijn belevenissen.
Ondertussen bekijken we de mensen die over het strand lopen en allemaal hun eigen doel volgen. Heerlijk om te zien.
Ondertussen genieten we van ons verse glaasje jus.
Hans moet weer aan 't werk, dus we nemen weer afscheid en hopen elkaar van de zomer weer terug te zien.
Inmiddels krijg ik een sms binnen van Ercan, die graag wil weten waar ik ben en wat ik nu doe. Hierop ga ik naar het hotel waar hij werkt.
Het is niet druk, dus we hebben even tijd voor een persoonlijke massage. Dat is echt een uitvinding!!!
Daarna zegt Ercan’s broer dat we wel even samen weg kunnen met de auto en dat lijkt ons wel wat.
We gaan naar de Manavgatrivier, naar ons vertrouwde plekje en lunchen daar samen. Dit is echt onze favoriete plek.
Hierna gaan we even naar een leuk boetiekje, want Ercan wil even iets leuks voor me kopen.
Het wordt een zwart haltertopje met zilveren sterretjes erop.
Hierna rijden we even lekker wat rond en vergapen ons aan de huizen die overal gebouwd worden.
Voor ons zal het wel uitdraaien op een gezamenlijk huurhuis, maar ja ook leuk.
Het loopt tegen vijven, dus Ercan moet weer terug naar het hotel.
We zijn er bijna, maar dan lopen we in een fuik van de Gandarma, vlak bij hotel Kervan.
Tjsa en dan hebben we een groot probleem.Ercan heeft geen geldig rijbewijs en wordt aangehouden.
We proberen het nog met mijn rijbewijs, maar dat helpt niet.
Ercan moet mee naar het bureau in de stad en ik wordt naar het hotel gebracht om met de broers te overleggen. De auto nemen ze ook mee.
Later komt het bericht, of €700 betalen of 30 dagen vastzitten.
Ik helemaal in tranen. Dat kan niet waar zijn. Waar halen we dat geld vandaan? Niemand heeft het, dus we hebben geen keus.
's Avonds wil ik Ercan bezoeken, maar het mag niet.
Donderdag mag hij een aantal uren naar huis om spullen in orde te maken.
We hebben het allebei te kwaad. Ja, het was ook stom om hem te laten rijden en we doen het ook bijna nooit, maar ja nu net wel een keer.
Om twee uur breng ik hem naar de Gandarma in Manavgat. Jank tranen met tuiten als hij naar binnen gaat.
Daarna terug naar Side en ga bij Ercan’s oudere broer op het strand liggen.
Hij zegt dat hij wat probeert te regelen met de Gandarma, want hij kent daar weer iemand. Wat is me niet geheel duidelijk, maar hij is lief voor me.
Gelukkig kan ik wel bellen en smsen met Ercan. Dat is tenminste nog iets.
Die nacht weer geen oog dicht gedaan.
Vrijdagochtend maar eens even een stevig ontbijt genomen.
Om 10 uur een sms wat ik aan 't doen ben. Bel hem even en steek hem een hart onder de riem.
Hij zegt dat z’n broer nog ergens mee bezig is en hoopt dat we elkaar snel kunnen zien.
Dat kan ik bijna niet geloven, maar hopen doe ik het natuurlijk wel.
Ga maar naar het strand kletsen bij Diane beach en wat bakken in de zon.
Het is warm, dus ik zwem ook veel. Van lezen komt niets terecht.
Ik ben half inslaap gesukkeld en ineens voel ik een paar lippen op de mijne. Ik schiet overeind, want hier ben ik niet van gediend.
Komen er een paar sterke armen om me heen en Houden me stevig vast.
Wat er precies is geregeld is voor mij erg vaag, maar ik ben nog nooit zo blij geweest.
We hebben nog een paar heelijke dagen gehad, samen.
Groetjes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN