Hoe veel tijd tussen vlucht Jakarta?

Hallo,

Wij vliegen om 19.30 op Jakarta terug naar huis. Die dag zelf nemen wij een binnelandse vlucht van Denpansar naar Jakarta. Nu is mijn vraag hoeveel tijd moet er ongeveer tussen de vluchten zitten, dat ik gewoon op een relaxte manier kan reizen, zonder de stress dat ik mijn vlucht mis. Want dat mag niet gebeuren!
Dit is de vertrek van Gauruda vanuit Denpansar naar Jakarta:
vertrek: 14:20 / aankomst 15:15
vertrek: 14:35 / aankomst 15:30
vertrek: 15:15 / aankomst 16:10
Onze vlucht vertrekt van Jakarta naar Amsterdam om 19:30

Minimaal 4 uur zou ik zeker wel doen. Het ligt ook een beetje aan de dag waarop je vliegt, is het in de vakantieperiode of tijdens een feestdag dan zou ik zeker ruim de tijd nemen. Heb zelf laatst ruim een uur boven Jakarta gecirceld omdat het te druk was om te landen (3 januari) . Hou er ook rekening mee dat je opnieuw moet inchecken, bagage ophalen etc. Informeer anders ook even bij de Airline waarmee jullie terug naar Nederland vliegen.

Ik zou ook minimaal 4 uur zeggen. Je komt aan in de domestic terminal, en je moet vervolgens je bagage ophalen en met de bus naar de international terminal. Dat kan alles bij elkaar makkelijk een uur duren.

In Europa wordt gezegd dat je minstens 3 uur voor vertrek aanwezig moet zijn voor intercontinentale vluchten. Iets minder is natuurlijk geen probleem, maar ik zou er niet op gokken en pas heel laat landen. Er hoeft maar iets tegen te zitten…

Wij zijn vorige week met Garuda van Bali naar Jakarta gevlogen en vervolgens door naar Nederland, ook met Garuda.
Wij hoefden niet onze bagage op te halen, was keurig doorgelabeld, en hoefden ook niet met een bus naar een andere terminal. Het enige wat we moesten was airporttax betalen en door de douane.>>>

de vliegduur van Denpasar naar Jakarta is inderdaad ongeveer 1 uur. Wij zijn vorige week teruggekomen via dezelfde route. Echter, onze binnenlandse vlucht (boeing 747-400) had zo’n 7 uur vertraging, zodat wij onze aansluiting naar Amsterdam gemist hebben. Ook wij vlogen met Garuda. De afwikkeling van Garuda laat zwaar te wensen over. Concreet: neem ruim de tijd, op Jakarta is er voldoende mogelijkheid je te vermaken. En mocht je hem missen: blijf aandringen bij Garuda om het op te lossen.
Alvast een heel plezierig verblijf!

Met wie vloog je naar Jakarta? Als dat met een andere maatschappij is dan Garuda, dan ben JIJ verantwoordelijk voor het halen van je aansluiting en niet Garuda.

Garuda is alleen verantwoordelijk wanneer het een overstap is in Jakarta wanneer je de tickets (domestic en internationaal) tegelijkertijd via hetzelfde reisbureau/op de zelfde website hebt geboekt.

Hallo Jenny, In ons geval hebben wij via een reisbureau voor ons gezin met 6 personen geboekt. Alles bij Garuda, en zij waren in ons geval ook verantwoordelijk voor het oplossen van de ontstane problemen. Het was inderdaad een overstap op Jakarta. De bagage was in principe dus ook al doorgelabeld, maar is uiteraard achtergebleven bij zijn passagiers, op Jakarta dus.
Wat ik aan wilde geven in de reactie naar bymel is dat het m.i. verstandig is om ruim de tijd te nemen en liever geen risico te lopen.
Groetjes

Ik ben het helemaal met je eens dat je tijd moet nemen voor een overstap! De kans dat het mis gaat is niet groot, maar als het wel gebeurt…