Hoe van Shanghai naar Loas gaan?

Hoi Allemaal!

Ik wil binnenkort richting China en Mijn route ziet er zo ongeveer uit:
Amsterdam- Beijing
4 dagen Beijing
Beijing - Shanghai
7 dagen Shanghai
Shanghai - Hanghzou, Yunnan
5 dagen Hanghzou

Nu zou ik graag vanuit china richting Laos willen trekken, alleen ik weet niet zo goed wat het beste is aangezien ik over mijn route Hanghzou –> Laos 1 week mag doen. Vluchten van china naar Loas vind ik een beetje prijzig (rond 300/400 dollar) Ik heb gelezen dat je met de trein vanuit Kunming met de bus naar Jinghang (8h) kan vervolgens naar Oudamxai (8h) en dan naar Luang Prabang (6h).
Ik vraag me af of deze route niet enorm vermoeiend om het af te leggen in 1 week, aangezien de reis vanuit Hanghzou naar Kunming ook erg lang duurt. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik deze afstand moet afleggen, is rond 30 uur denk.

Hebben jullie tips om goedkoop richting Loas te gaan zonder enorm uitgeput te worden?

Bedankt alvast!!

Hoi Suus,

Ik weet natuurlijk wat je precies wilt gaan zien in Shanghai/omgeving, maar 7 dagen voor Shanghai is in mijn ogen te veel. Ik zou er zeker niet meer dan 3, max 4 dagen blijven. Persoonlijk zou ik eerder een week in Beijing verblijven dan in Shanghai. Maar wat ik zeg; ik weet niet precies wat je allemaal wilt zien.
Vijf dagen voor Hangzhou lijkt me ook wat veel.

Naar Laos vliegen is inderdaad wat aan de dure kant. Je zou er voor kunnen kiezen om van Hangzhou of Shanghai naar Kunming te vliegen en vanaf daar de bus te pakken. De bus van Kunming naar Luang Prabang duurt er ongeveer 24 uur over. Ik vond het prima te doen!
Van Shanghai naar Kunming duurt langer dan 36 uur. Geloof me, dat wil je echt niet!

Een binnenlandse vlucht kost je rond de 200 euro.

Mocht je vragen over de busreis hebben, laat het me gerust weten, deze heb ik vorig jaar gedaan.

hey!
bedankt voor je reactie! Ik ga een korte stage doen in Shanghai vandaar… en ga een paar dagen in een klooster in Hangzhou :slight_smile:

Ja ik was al bang dat de afstand Shanghai - Kunming te groot zou zijn om het per bus/trein af te leggen, helaas aangezien mijn budget niet al te groot is…

weet jij of je het best vantevoren de nationale vluchten kunt boeken of last minute?

En hoe lang duurt het ongeveer vanaf Kunming om Laos te bereiken? En heb je daar een visum aangevraagd of vantevoren hier in NL?

Thanx alvast :slight_smile:

Ik zou de vluchten van te voren boeken. Begin een paar maanden voor vertrek met het checken van de prijzen en hou het in de gaten. Zie je een goede prijs, dan kun je boeken.
Houd, afhankelijk met wanneer je gaat, rekening met eventuele feestdagen.

Kunming - Luang Prabang duurt zo’n 24 uur. Je visum krijg je bij het grensplaatsje Boten.

helaas ben ik te laat begonnen met tickets zoeken en zal alles wel rond de 300 euro zijn, van Shanghai naar Kunming. Dat wordt erg lastig met mijn budget, ik zit er nu over na te denken om via Hangzhou meteen naar Bangkok te gaan dat kost mij ook rond de 200/300 euro maar dan hoef ik geen geld uit te geven aan treinreizen en de visum van laos etc en dan heb ik meer tijd om Thailand te zien. Drie landen in 7 weken was ook een beetje te veel van het goede denk :wink:

Enorm bedankt nog voor je reacties! Ik ga je stalken zodra ik weer een vraag heb :wink: