Hoe vaak vlieg jij per jaar?

Op intercontinentale vluchten nog nooit overbagage gehad…moest wel 2 weken terug bijbetalen op een vlucht van Bangkok Air van Bangkok naar Luang Prabang, 8 kilo overbagage, maar extra kosten vielen mee, iets van 25 euro…

Paar dagen daarna vlogen we met Lao Airlines van Luang Prabang naar Vientiane, maar die Laotianen zijn zo laidback…werd niks van gezegd en hoefden dus niks bij te betalen…

Mijn max is 7 keer, dat was vorig jaar. Dit jaar zal het zo’n 4 keer zijn, tenzij er in het najaar spannende dingen gaan gebeuren die ik nog niet weet. :stuck_out_tongue:

1-10 keer gestemd dus. :slight_smile:

Tsje… dat is elke keer weer een probleem want we kopen toch steeds teveel (sportkleding, schoenen, spijkerbroeken) en nemen te zware souveniers mee (nog meer boeddah-beelden) maar we houden het nog steeds rond de 20 kilo p.p. Je moet niet vragen hoeveel de handbagage weegt … ha,ha,ha, een keer hebben we het meegemaakt (China Airlines) dat er een tas handbagage werd afgenomen voordat we het vliegtuig binnen gingen, omdat het formaat teveel was uitgezakt, maar bij aankomst stond hij keurig op de band, gratis en voor niks. Bij de KLM hadden we een keer 4 kilo teveel in de koffers moesten toen iets van 200 euro bijbetalen (wat een schrik):vak01:of er een tas als handbagage bijkopen, de keus was voor ons snel gemaakt, Bangkok airport afgestruind naar de bekende grote streepjestas, die gewoon gratis meemocht als handbagage, maar snappen deden we het niet.:chin:

Dat kon een dure grap worden! Het is inderdaad erg raar dat je het gewicht toch mee mag nemen, en dat zelfs op een gratis manier!

Ooit een bagageweegschaal/bagageweger overwogen? :chin:

Ik vlieg behoorlijk veel per jaar, meestal zakelijk aangezien ik service monteur ben en werkzaam over de hele wereld. een paar keer per jaar vlieg ik voor mijn vakantie, de laatste jaren naar Azië en Zuid Amerika.

Frank >>>

Ik vlieg 4/5 maal per jaar momenteel.
Voor prive-aangelegenheden.

minstens 3x naar Thailand per jaar!!als je de binnenlandse vluchten neemt zit ik aan 7.g.s

12 x

Vaak overgewicht gehad (kwa bagage!), maar nog nooit voor betaald. Ik doe meestal of mijn neus bloedt.
In Delhi 1x gehad dat ze moeilijk deden en wilde dat ik bijbetaalde. Ik heb toen mijn winterjas en bergschoenen aangetrokkken, eten en drinken gedropt en alle zware dingen in mijn handbagage rugzak gedaan. Toen gingen ze mijn handbagage wegen en hierover zeiken. Ik heb toen gesmeekt mij niet te laten betalen. Na veel gedoe hebben ze mij laten gaan.
Ik heb hiervan geleerd: als ik veel spullen heb, pak ik bij voorbaat al alle zware dingen in mijn handbagage.

In een extreem geval kun je nog dit doen: geef je zware handbagage af aan een vriendin die je uitzwaait of zet het in een locker op Schiphol; check in; haal je handbagage af.
Dit doe je bijv. als je bang bent dat ze je handbagage gaan wegen of als je simpelweg te veel tassen hebt.

Als je te VEEL handbagage hebt kwa volume is er de volgende truc:
Houd altijd een grote SEE BUY FLY plastic tas achter de hand.
Doe hier je surplus aan spullen in.
Nu heb je de optie: locker/vriendin en later ophalen ofwel meenemen naar check-in. In het laatste geval laat je, zodra de incheck mevrouw in zicht komt, als het enigszins kan, de plastic tas zo nonchalant mogelijk aan 1 vinger bungelen.

Bij boarden zullen ze denken dat het om recente aankopen gaat.

Als iedereen dat gaat doen is er helemaal geen plaats meer in de vaak te kleine opbergvakken boven de stoelen…

Er werd hier gevraagd om advies, Roberts!!

Deze tips zijn wat mij betreft vooral bedoeld voor mensen die langer dan 6 maanden weggaan.

Bovendien gaat het hier om het GEWICHT, niet om het VOLUME.

Rosa,

je schrijft toch “te VEEL”…?
Da’s bij mij niet alleen het gewicht. Het is leuk dat je tips aan anderen geeft hoor, maar deze vind ik persoonlijk wat minder.

Ik vind het behoorlijk vervelend als mensen voor of achter me al de gehele bagageruimte hebben weggenomen i.v.m. hun teveel aan handbagage. Mij vraagt men dan of ik m’n spullen ergens anders zou willen dumpen. Dat doe ik dus niet mee, want ik wil mijn spullen ook normaal in de gaten kunnen houden.

Dat was mijn punt :wink:

Er is hierboven iemand die vraagt hoe het allemaal gaat bij overgewicht en wat er mogelijk is.
Ik heb een antwoord geproduceerd. Klaar

Ikzelf ben iemand die altijd veel minder volume handbagage heeft dan 80% van de passagiers. Als ik langer dan 6 maanden wegga, heb ik een normaal volume, d.w.z te vergelijken met minimaal 50% van de anderen.

Er zijn ook mensen die hulpgoederen meenemen (ik bijvoorbeeld)

Een keer of 8 per jaar kom ik wel aan, als ik binnenlandse vluchten (niet in NL obviously hehe) meetel misschien nog wel meer. Dit jaar nog niet gevlogen: shock horror! Maar gelukkig weer genoeg in de planning :wink:

Te veel bagage heb ik zelden, behalve toen ik voor mijn werk op reis moest voor een reisverhaal over Turijn… toen vloog ik met RyanAir en heb ik een enorme pruillip moeten trekken. Ik had namelijk al mijn cameraspullen in mijn koffer en niet in mijn handbagage zoals op de heenweg. Gelukkig bleef het bij een waarschuwing.

Zelfs met hulpgoederen (naar Cuba) had ik niet te veel gewicht. Veel meeslepen op reis vind ik zo’n onzin.