Hoe tussen Lima en Arequipa

Hallo
Kan iemand ons vertellen hoe we onze reis tussen Lima en Arequipa moeten organiseren. We zouden de Paracas Reservaat, Ballestas eilanden Oase Huacachina en als kan de Nazca lijnen willen zien (niet overvliegen)
Wat doen we best de eerste dag .Waar gaan we slapen en waar nemen we de bus verder naar Arequipa
We bedanken u alvast
Groetjes

Als je gaat spelen met de website http://www.cruzdelsur.com.pe van het busbedrijf Cruz del Sur, die site langzamerhand beter gaat begrijpen en doet alsof je wilt reserveren, dan zul je zien dat je die stukjes Lima - Paracas, Paracas - Ica (voor Huacachina), Ica - Nasca, Nasca - Arequipa allemaal met dat busbedrijf kunt doen. Dat wil niet zeggen dat je steeds die bussen moet gebruiken (er zijn alternatieven) of dat je echt moet reserveren. Je kunt heel goed naar bevind van zaken handelen en al naar gelang de voortgang van de reis (al of niet) reserveren. Het is een druk bereisde route en er zijn nogal wat alternatieven. Wat overnachten betreft, er zijn genoeg overnachtingsmogelijkheden langs die route en, afhankelijk van je instelling, kan je het plezier hebben 's ochtends nog niet te weten waar je de nacht zult doorbrengen. Heb je één en ander liever meer onder controle gebruik dan reserveringssites als www.hostelbookers.com en www.hostelworld.com, waar je ook vele beoordelingen kunt aantreffen.
http://www.hostellima.nl/

Het feit dat je weet wat je wilt bezoeken is eigenlijk al genoeg. Als je eenmaal vanuit Lima in een bus naar Pisco zit (en bij je hostel in Lima kunnen ze je wel vertellen naar welk busstation je dan moet), is het voor de rest vrij eenvoudig te regelen allemaal. Eigenlijk gaat het vanzelf, want de meeste reizigers die je daar tegenkomt (en die kom je tegen) doen exact hetzelfde riedeltje, en daar is alles en iedereen op ingespeeld. Van heel Zuid Amerika is het denk ik het makkelijkste stukje ‘backpacken’. Er is één route, de wegen en toeristische voorzieningen zijn goed en het regent nooit. Prima start van een reis dus.

Een hostel in Pisco regel je ter plekke, als je de bus uitstapt krijg je waarschijnlijk al verschillende hostels aangeboden en ook gelijk tripjes naar Islas Ballestas/Paracas. Je kunt ook naar het centrum gaan en daar even rustig bekijken wat je kiest. Paracas - Ica is ruim een uur met de bus, die zou je ook dezelfde dag vanuit Pisco kunnen nemen (als je heel vroeg uit Lima bent vertrokken en 's middags gelijk naar Paracas bent gegaan). Anders ga je de volgende dag naar Ica, vanwaar het hooguit 10 minuutjes is naar de oase van Huacachina. Supertoeristisch maar evengoed gewoon fantastisch, midden tussen de zandduinen. Het halve dag-tripje buggy rijden en sandboarden, is ook gewoon geweldig. In Ica kan je trouwens tourtje doen langs de bodega’s waar Pisco wordt gemaakt, leuk voor een middagje (kan je regelen in Huacachina).

Over Nazca ben ik minder te spreken, aangezien ik me daar destijds voor (achteraf) te veel geld toch zo’n vliegtuigje in had laten praten en ik weinig van de lijnen heb gezien, aangezien ik kotsmisselijk werd. 's Avonds zijn we toen wel naar een soort museum geweest, waar een lezing over de lijnen werd gehouden, wat wel interessant was. Nazca zelf was ook niet echt bruisend. Enfin, daarna een nachtbus naar Arequipa. De door Hendrikherman genoemde Cruz del Sur is voor die lange nachtritjes wel aan te raden. In die bussen kun je redelijk slapen.

Een lang verhaal kort makend, eigenlijk is een hostel regelen in Lima al voldoende voorbereiding (aanrader is Casa Ana, gezellig, netjes en betrouwbaar).

1 like

Bedankt
We zullen het eens bekijken