Hoe te reizen van Lesotho naar Pretoria?

Hoi!

In december vertrek ik alleen naar Zuid-Afrika.
Ik vlieg op Kaapstad waar ik een week zal verblijven.
Vervolgens vlieg ik naar Durban en zal ik via Drakensbergen naar Lesotho reizen.
Daarna wil ik naar Pretoria (mijn zusje studeert hier). Ik kom er alleen niet goed uit hoe ik dit nou het best kan doen.
De meeste mensen reizen namelijk richting het zuiden of meer richting het oosten. Ik kan erg weinig informatie vinden voor de route:
Durban-Drakensbergen-Lesotho-Pretoria.

Daarnaast reis ik alleen. Nu is het denk ik niet verstandig om in mijn eentje met een auto te reizen van Durban richting Lesotho en uiteindelijk naar Pretoria. Kan ik nu het best met een groep reizen? Zijn er groepen die van Durban richting Pretoria reizen? Of moet ik afwachten en kijken of ik daar toevallig met mensen mee kan reizen…

Ik hoop dat iemand me hierin goed advies kan geven en tips voor mij heeft!

Het beste is een auto huren en zelf rijden. Gewoon doen, je kan daar best alleen rijden. Neem wel een automaat is makkelijker. Maar hoe reis je naar de Drakensbergen?
en huur de auto vanuit Nederland, zeg wel bij je boeking dat je de grens overgaat naar Lesotho.

Als je van de Drakensbergen naar Lesotho rijdt, is dat via de Sani Pass en die mag je enkel en alleen met een 4x4 op!

Groetjes,
Toetske

Hallo

Hoeft toch echt niet moeilijk te zijn, typ in google maps
je beginpunt Durban en route naar Pretoria en zie daar, de
kortste route, de snelste en zoveel alternatieven als je wilt!

Veel planplezier

Jammer genoeg vermeld je niet hoeveel tijd je tussen Durban en Pretoria wil spenderen en wat je er allemaal wil zien. Dat zou ons helpen om antwoorden te geven.

Zou de bus een mogelijkheid zijn? Zelf nog nooit genomen, maar een vroegere vriend die in Kaapstad woonde nam regelmatig die optie.
Voorbeelden zijn:

Intercape
Greyhound

Groetjes,
Toetske