Hoihoi,
Het duurt nog een flinke tijd, maar van de zomer wil ik samen met mijn vriend naar Zuid-Afrika voor ongeveer 3 weken.
Zelf ben ik al 2x voor 3 maanden in Kaapstad geweest. Daar wil ik ook nu de laatste week heen om mijn vriend daar de omgeving te laten zien en mijn oude stageplek in Khayelitsha. Daarvoor willen we graag vanuit Johannesburg in ongeveer 14/15 dagen naar Durban rijden, om vanuit daar naar Kaapstad te vliegen. Kruger willen we sowieso heen, verder staan we nog voor alles open.
Hebben jullie tips? Waar moeten we sowieso heen en wat kunnen we beter overslaan?
Groetjes Marsha
Nou Marsha
Het makkelijkste is om hier op het forum eens wat rond te neuzen,
er staan werkelijk vele tientallen tips en mogelijkheden genoemd!
Als je daar een selectie uit maakt kun je maanden voorruit, en natuurlijk
is Kruger een must maar denk ook aan de Panoramaroute en wellicht
st Lucia en omgeving of een paar dagen Swaziland!
Wij vinden nog steeds het noorden en het zuiden echt een wereld van verschil!
Het is zomaar een tip, maar ik vrees dat je straks meer moet wegstrepen
als aanvullen tegen die tijd dat jullie willen gaan!
Veel succes en planplezier
Hoi Peter,
Bedankt voor je berichtje! Ik had inderdaad al op het forum gekreken. Er is zoveel moois te zien, dat ik straks weer een reden heb om nog een keer terug te gaan:) iemand ervaring met Lesotho of Swaziland? Wat is mooier/leuker?
Graag gedaan
Denk er wel aan dat je het bij de autoverhuurder meld
als je door Swaziland en/of Lesotho wilt rijden!
En soms is het in de winter met een gewone auto niet
mogelijke of aan te raden om door delen van Lesotho te gaan!
In juli 2014 werd het ons afgeraden, dus we zijn er omheen gereden!!
Groet en veel planplezier
Zola’s nu deze winter, en afgelopen weekend weer, veel sneeuw in de bergen en zeker in Lesotho, dat ligt hoog. En dan moet je zeker een 4x4 hebben. Winterbanden en sneeuwkettingen kennen we niet in de winter, dus oppassen met rojden en de Sanipas kan je zeker niet op zonder een 4x4. Zelf nooit in Lestho geweest, wel in Swazieland. Een super mooi land, je kan daar goed wandelen. Maar dat kan oom in de Drakensbergen, maar is fris daar dan met sneeuw op de toppen.
er is zoveel te zien, ligt eraan wat jullie willen gaan zien en of doen. Raften enzo daar is het te koud voor.
Hoi Marshaaa,
wat een leuk idee! Lesotho is wat lastiger te bereizen en zoals Thatch al aangeeft is een 4x4 zeker aan te raden! Zelf hebben we verschillende reizen door Zuid Afrika gemaakt en onze ervaringen in twee rondreizen verwerkt. Op onze site vind je meer informatie.
Lesotho is een prachtig land, supermooie landschappen en zeer vriendelijke mensen. Het beste is om het land met een 4x4 te bezoeken, zo kan je het binnenland doorkruisen. Maar de Chinezen hebben de laatste tijd goed hun best gedaan om goede wegen aan te leggen, dus nu kom je ook al een heel eind met een gewone auto (niet het binnenland, maar wel rondom). Als je er tijd voor hebt is het zeker en vast een aanrader.
Wanneer willen jullie gaan? Het wordt er in de winter heel erg koud, het is dan ook het land met het hoogte laagtepunt ter wereld. Je zit dus constant in de bergen. Maar in de sneeuw of als het barkoud is, is het wat minder.
Je kan er prachtige hikes maken of paardrijden.
Voor de overige 14 dagen tussen Joburg en Durban, waar gaat jullie interesse naar uit?
Op de site in mijn handtekening vind je enkele artikels / fotos over Lesotho.