Hallo allemaal,
1 april ga ik op wereldreis. Mijn reis begint in Bangkok. Ik heb ongeveer anderhalve maand de tijd om rond te reizen voordat ik half mei in Phnom Penh begin voor 4 weekjes als vrijwilliger.
Ik wil graag 4 weken de tijd nemen voor Thailand en dan is mijn plan om nog 2 weken naar het noorden van Laos te gaan. Helaas vliegt Air Asia niet tussen Vientiane en Phnom Penh. Dat zou voor mij natuurlijk het makkelijkste zijn. Andere vliegmaatschappijen vliegen daar wel op, maar dat kost me eigenlijk te veel. Wat raden jullie aan om te doen en welke route?
Is het haalbaar om in 2 weken tijd van het noorden van Laos met de bus naar Phnom Penh te rijden of is dat gekkenwerk?
In Thailand wil ik de eilandjes in het zuiden natuurlijk bekijken en daarna wil ik richting het noorden reizen (Chiang Mai etc). En daar met de bus Laos in gaan.
Ook ben ik ervan op de hoogte dat in april Songkran plaatsvind in Thailand. Ik heb nu nog (bijna) niets geboekt voor de reis. Is het verstandiger om dat in dit geval wel te doen aangezien de Thaise mensen zelf ook vakantie hebben in april en veel gaan reizen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ben benieuwd wat jullie mij adviseren.
Alvast bedankt!
Gr. Marije