Hoe te reizen door Peru?

Buenas,

Ik heb reeds een vlucht naar peru geboekt in Juli 2008.
Nu ben ik rond aan het kijken naar georganiseerde individuele rondreizen, Maar deze zijn redelijk aan de prijzige kant.
Aangezien de reisorganisaties niet voor niets bestaan en natuurlijk ook geldverdienen, zal het goedkoper zijn om dit zelf te regelen.
Nu wil ik weten of je makkelijk, en comfortabel door peru en bolivia kunt reizen op eigengelegenheid.

Groeten Ronald

Beste Ronald,

Je kan heel goed alleen reizen in bovengenoemde landen.
Met de bus en een lokaal reisbureautje voor tips, kom je er zeker!

Hallo Ronald,
Wij zijn alleen in Peru geweest en daar is het heel goed te doen om op eigen gelegenheid te reizen. Wij hebben ons voornamelijk verplaatst met de bus + binnenlandse vlucht en dat hadden we ter plekke geregeld. Verder zijn er veel reisbureautjes waar je excursies kan boeken en ook met het vinden van hotels hebben wij geen problemen gehad, er was overal plek genoeg. Vaak kan je ook in je hotel excursies+transport regelen. Als je de incatrail wilt lopen, hou er dan rekening mee dat er momenteel een wachttijd is. Verder is het handig als je een beetje Spaans spreekt…

Veel plezier!

groetjes Petra

Helemaal eens met het bovenstaande. Wel zou ik bij aankomst in Lima, óf gelijk doorvliegen (naar bij voorbeeld Cuzco), óf van te voren een hotel in Lima reserveren waarbij je je laat ophalen van de luchthaven. Als je geen ervaring hebt met Zuid Amerika en weinig of geen Spaans spreekt, dan zou ik niet zo maar in zee gaan met een taxi chauffeur die je op de luchthaven van Lima aantreft. Vele hotels, hostals, hospedajes bieden een ophaalservice aan, onder meer Casa Ana (http://people.zeelandnet.nl/vaneijs), waar ik op het ogenblik verblijf. Zij zijn ook erg behulpzaam bij het regelen van de verdere reis vanuit Lima.