Alleen een ticket!

Wij willen in de maand Juli naar Peru. Is het te doen om alleen een ticket te boeken en daar alles te regelen? Ik zie nu alleen maar berichten van mensen die van te voren al veel geregeld hebben!
Hoe is het vervoer en overnachtingen? Makkelijk te regelen?

Kijk eens wat lager, naar een reactie bv. van Kris Nijs, die woont daar en heeft een B&B samen met zijn Peruaanse vrouw. Komt je afhalen in Lima, je kan wat bekomen in de b&b en dan ben je zo vertrokken…(zo gaan wij het toch doen, in mei dit jaar…). Er staan zo nog wel adressen en aanbiedingen op wereldwijzer!

Piet

En in de lonely planet etc staan ook meer dan genoeg plekken waar je kunt overnachten…

Is allemaal vrij eenvoudig te regelen hoor !!!Mogelijk is het wel beter om voor de eerste dagen iets op voorhand te regelen…kwestie van na je lange vlucht niet te hoeven zoeken .
Je kan makkelijk met een taxi naar 1 van de vele busagentschappen rijden en boeken wat je wil !!!Ik heb al redelijk wat bussen uitgetest en ik zou voor CIAL kiezen …wegens niet duur en toch comfortabel…je hebt ook Cruz del Sur …eigenlijk de beste maar ook bijgevolg de duurste !!!Maar het kan ook heel goedkoop …maar das nogal afte raden,veiligheid en properheid zijn dan dikwijls ver te zoeken !Over hotellekes zou ik niet te veel zorgen over maken…der zijn er genoeg ,in alle rangen en prijsklassen !!Als je het niet te sjiek wil en tevreden bent met een bed en warm water en dat het wat netjes is is dat nog goedkoop ook…50 soles maximum…behalve op de “Plaza de Armas” in de grote steden he… meer vragen ?

Gewoon alleen een ticket boeken! Dat is de leukste manier van reizen! Pas op je raakt verslaafd ;-). Ik boek inderdaad ook vaak wat voor de eerste twee nachten, op hostelbookers of zo. Heb dan wel een reisplan en me wat ingelezen, maar verder zie ik het dan wel. Neem de lonely planet mee en je hebt genoeg info, en andere reizigers zijn ook een leuke bron van tips!

Hey Piet,

misschien ligt het aan mij maar waar zie je een reactie van Kris nijs. Klinkt namelijk prima. Wij gaan ook in mei naar peru en bolivia. De eerste nacht gerelegd is altijd fijn.

andere topic!!!

inderdaad een andere topic, LIMA-Peru gepost op 07/01/10. Maar ik heb ondertussen vernomen dat de b&b al zo goed als volgeboekt is voor juli. snel proberen, en anders veranderen jullie de datum in mei, dan is er nog plaats en kan je met ons mee op avontuur…

Is inderdaad heel goed te doen hoor, alleen het ticket. Ik vind het zelf ook veel leuker om ter plekke pas te bepalen wat ik ga doen. Het enige dat je misschien beter wel vantevoren zou kunnen regelen is de Incatrail, mocht je die wilen doen, maar de rest gaat eenvoudig ter plekke, zowel bussen als hotelletjes als tours.
Ik begon ook met twee geplande overnachtingen in Lima. De hierboven genoemde ken ik niet persoonlijk, maar Casa Ana of Mami Panchita zijn ook van Nederlanders in Lima die je ook op kunnen halen en eventueel helpen met het vervolg van je reis. Veel plezier!

1 like