Hoe serieus minbuza site?

Ik ben me erg aan het verdiepen in waar ik heen wil en twijfel nog steeds tussen azie en midden amerika. Dit omdat op de site van minbuza alle landen zowat worden afgeraden! niet essentiele reizen naar nicaragua, guatamale ecuador etc… worden ontraden. Hoe serieus moet je dit nemen? ontvoeringen, moorden, diefstal… zeker als je alleen van plan bent om te reizen en wel een goede camera mee wilt nemen. Nu ik dit gelezen heb ben ik veel meer geneigd om weer de kant van azie op te gaan terwijl ik liever een andere cultuur zou willen zien… Wie heeft er als vrouw, 25 jr, zich onveilig gevoeld? waar moet je vooral niet zijn?

er is een verschil tussen afraden en afraden.

soms komt het voor dat voor een heel land een ‘categorie 6’ advies staat, en dan zou ik niet naar dat land gaat. het nadeel is namelijk dat je bij een algeheel negatief reisadvies problemen kan krijgen met je verzekering als er iets mis gaat. meestal geldt een advies alleen voor bepaalde delen van een land.

ik hou ter plekke mijn ogen en oren gewoon goed open. ik stel vragen aan mensen die net geweest zijn. soms mijdt ik gevaarlijke gebieden volkomen, maar ik ben in het middenoosten (met name in Libanon) afgelopen jaar in gebieden geweest waar ik volgens BuZa beter niet kon komen. ik heb daar echter geen ongeregeldheden mee gemaakt!