Hoe reis jij door Thailand? Met een reisorganisatie of zoek je alles zelf uit? Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Het wordt over 2,5 week de eerste keer Thailand voor ons. Wij reizen met een ander stel, ook voor hun de eerste keer.
Ondanks de eerste keer heb ik de reis zelf vormgegeven. 1/2 jaar geleden vliegticket Eva Air gekocht.
Vele forums al 3/4 jaar gelezen, ingezoomd met google earth en zo langzaam onze reis vorm gegeven.
Op onze 26 daagse reis zitten er alleen 2 excursies: River Kwai en Tree Tops beiden geboekt bij viengtravel in onze reis. Maar de rest binnenlandse vlucht, nachttrein, accomodaties etc zelf samengesteld.
Hoi Roel,
Leuk dat jullie binnenkort voor de eerste keer naar Thailand gaan ! Het is een ideaal land om zelf te bereizen en zelf alles te regelen.
Laat je na terugkomst van jullie reis hier op het forum nog eens weten hoe Thailand bevallen is ? Bij deze alvast een waarschuwing…Thailand is als een verslaving…ben je er eenmaal eens geweest, dan wil je alleen nog maar terug…vaker en langer !
Over 6 weken vertrek ik voor het eerst, helemaal alleen naar Thailand! Ik heb er super veel zin! Heb zoveel goede verhalen gehoord. Ook steek ik nog even door naar Laos; ook erg benieuwd naar. Ben me al aan het inlezen sinds vorig jaar en weet waar ik wel en niet heen wil. Door middel van verhalen op diverse sites, ervaringen van vrienden en vriendinnen, tips en the lonely planet heb ik zelf mijn reis in elkaar gezet!
Kan haast niet wachten!
Hallo,
Ben in 2005 voor de eerste keer een week naar Thailand geweest op aanraden van een goede vriend.
Terug in Nederland bleef Thailand in mijn hoofd zitten en ben binnen een week weer naar Thailand gevlogen. Verslavend.
Iinmiddels al ruim 40 x terug geweest.
Overweeg er binnenkort maar voorgoed te blijven.
De binnenlandse reizen doe ik veelal met Air Asia en soms met de trein of een bus. Het hangt er vooral vanaf of ik mij snel weer verplaatsen of onderweg het land wil zien.
Groetjes
:vak02:
Dan zit je zo te zien wel erg goed in je vrije dagen ! Of soms gepensioneerd ?
Weet het niet???
Ben zelfstandig en kon het e.e.a. zo organiseren dat ik weg kon gaan en het werk gewoon door liep.
Ben sinds maart 2010 gepensioneerd.
groetjes
Wim
Aha, oke ! Dat heb je goed georganiseerd
In februari 2011 gaan mijn vrouw en ik voor de 5e keer naar Thailand.
De eerste twee keer ben ik vooral bij een vriend in huis geweest tussen de Thai en met zijn familie samen uitstapjes gemaakt. De laatste keren alles zelf geregeld en voor februari heb ik alleen een binnenlandse vlucht geboekt. De rest komt daar wel.
Prima te doen maar dat zullen de meeste lezers wel weten.
Gaan in februari meer voor de guesthouses ipv de hotels. Kijken hoe dat bevalt.
Auk
grotendeels per bus. dat is comfortabeler dan treinen, want die zijn niet zo gerieflijk als bij ons. Vooral de VIP bussen zijn geweldig en goedkoop .
ik ging van khon kaen (Noordoost Thailand) naar Bangkok voor 389 Bath, minder dan een tientje en dan krijg je een maatlijd en water gratis. Laat je niet bedonderen door taxichauffeurs of tuk tuk bij aankomst, vantevoren afspreken. hotel zelf boeken en niet door taxi laten brengen, want die krijgen provisie. zelfs staan er vaak minibusjes die je voor een habbekrats naar een vlgd bestemming brengen. Paar keer vragen en je weet het. Als je vliegt: Airasia, one2go en nokair zijn spotgoedkoop.
:chin:dat is ongeveer 8xperjaar dan lijkt het me zonde van het geld al die vliegtickets kon je niet beter gelijk een half jaar gaan of iets in die richting
groetjes Fransjes:THAILAND:
Thailand tja dat is het echt wel 7 jaar geleden begonnen we met het gezin
17 dagen tijdens kerst in chaam sindsdien zijn we elk jaar terug gegaan
steeds even langer vorig jaar zijn we met z,n twee,en 2 maanden gebleven 1 maand in het noorden chang mai e.d. en een maand op de eilanden in het zuiden. Maar dit jaar word echt fantasties nl. 3 maanden
van 6-12-2010 t/m. 26-2-2011 heerlijk met Eva air (evergreen klasse)
naar bangkok en vervolgens eerst 2 weken combodja daarna 2 wk. laos
Dan blijven we 3 wk. in het noord oosten uban ratchatani en Mukdahan
en vervolgens 1 wk Koh panang en 3 wk. koh samui.
Ik kan niet wachten tot het zover is want we zijn echt verlieft op thialand
geworden en nu met een jaar visum wie weet of we nog langer blijven.
Dit alles via internet geregeld kleine tip voor hotels kijk eens op Agoda.nl
scheeld de helft met reis buro,s je betaald per kamer en niet per persoon.
Allemaal lieve groetjes en tot ziens in ons mooie Thailand