Ik zou graag van mensen willen horen hoe het is om zelf een rondreis te organiseren. Ik ben op internet rondreizen aan het zoeken via een reisburo, maar ik kom er niet uit wanneer het gaat om de laatste week in Kho Phi Phi door te brengen. Het regelen van eigen vervoer, trein, bus, boot, binnenlandse vliegtickets zijn deze makkelijk te regelen?
Trein bus en boten heb ik geen verstand van om me daar mee te verplaatsen door Thailand, maar is volgens wat ik gelezen heb van andere forumleden allemaal prima te doen en te regelen, gebruik namelijk zelf altijd eigen vervoer maar er rijden door geheel Thailand bussen.
Als het gaat om het >>> qau binnenlandse vluchten zijn hier een aantal links.
En is de meeste plaatsen waar toeristen komen zitten ook wel travelagency’s waar je ticket’s kunt reserveren als je het niet zelf wilt doen via internet.
En als het gaat om vervoer per bus & trein alleen om je een idee te geven
Op de bonnefooi reizen is geen probleem. Wel is het handig om bepaalde informatie uit bijvoorbeeld de lonely planet bij je te hebben. Zodat je weet bij welk bus station je moet zijn om op een bepaalde plek te komen, hoe laat bepaalde treinen/bussen rijden en meestal staat er ook een indicatie bij wat een gangbare prijzen zijn.
Tickets voor de bus of trein kun je gewoon op het station zelf kopen. Via een travel-agent betaal je wat meer. Bij trein tickets is het trouwens wel handig om minimaal één dag van te voren je ticket alvast te halen.
Zelf vervoer regelen is erg makkelijk in thailand.
kijk eens op www.sawadee.com je kunt daar veel trein en bus tijden vinden en
ook op welk station je moet zijn. Als je met de nachttrein wilt kun je die het beste een paar dagen vantevoren op het station bestellen want die kan nog wel eens vol zitten.
hoi Raf, ik ging vorig jaar ook zo als jij…voor een rond reis. ik had via t internet een vrouw leren kennen die op een touristen burootje werkt in BBK. Ze haalde me af van t vliegveld en had een hotel geregeld. Na een paar dagen had ze voor mij ( en dan doen ze daar bijna allemaa) afhankelijk van mn wensen *( eilanden + noorden) een kompleet reisprogramma met ticketes , vouchers ect ect boot , bus , trein en vliegtuig. totaal voor ruim 3 weken iets van 700 euri… bij alles toch nog ff gecheckt t waren de normale tarieven en ik hoefde niet telkens in de rij. en bij aankomst boot , bus ect ect stond er iemand op me te wachten. ik zeker dit jaar weer want t is een fantasties land. !!! voor meer info kun je me altijd mailen ; [EMAIL=“hansoos@home.nl”]hansoos@home.nl tot kijk Hans
Ik heb al 2 jaar op rij een planning gemaakt voor onze rondreis door Thailand. Ik heb vooral veel info gehaald uit reisboeken, internet en mensen op het forum. Je kan mss best eens eerst kijken waar je overal wilt naartoe gaan in Thailand. Mss dat je dan eventueel je planning maakt en daarna op het forum kan smijt. Dan kan je eventueel nog tips vragen en krijgen voor je planning. Komt allemaal dik inorde!! Thailand is zalig en eenvoudig om door te reizen.
Groetjes
De eerste keer dat wij naar naar Thailand gingen zijn we georganiseerd gegaan, nou ik kan je vertellen dat doen we nooit weer.
Nu gaan we naar Thailand toe en hebben voor grote lijnen wel in ons hoofd waar we heen willen maar we kunnen daar nog steeds van afwijken als we willen en dat gebeurt nog wel eens.
We regelen alles in Thailand zelf want het is daar ongelofelijk makkelijk te regelen want je hebt overal reisbureautjes en het kost bijna niks.
Welke route hebben en willen jullie gaan doen in Thailand. Wij beginnen 3 nachten in Bangkok dan 1 dag Ayuth. dan paar dagen Chang Mai en verder zijn we nog niet met plannen.
De laatste keer zijn we eerst een paar dagen Bangkok toen zijn we naar Koh Tao gegaan (waar we onze padi advanced hebben gehaal) van Koh Tao naar Koh Lanta van Koh Lanta naar Phi Phi toen naar Krabi en van Krabi zijn we terug gevlogen>>> naar Bangkok waar we nog wat dagen hebben vertoefd.
Hallo,
IK wil een rondreis door Thailand maken, maar weet nog niet zeker of ik dat georganiseerd wil doen. Ik wil zeker niet in een grote touringcar met allemaal toeristen. Ik ben 56 en reis alleen.
Na ong. 2 weken ontmoet ik mijn zoon met vriend ergens in Thailand, en vervolg mijn reis dan met hen voor ong. nog eens 2 weken.