Hallo,
Weet iemand hoe je vanaf Ambergris Caye (Belize) naar Yucatan (Playacar, Cancun…) kunt reizen? Via land, water of lucht?
En is het om logistieke redenen misschien slimmer om naar Caye Caulkner te gaan ipv Ambergris Caye?
Kun je daar ter plekke trouwens niet een bootje regelen dat je aan de kust van Yucatan afzet? Of krijg je dan problemen met de grensformaliteiten?
Alvast bedankt,
Beatrijs
Hi Beatrijs,
heb toevallig laatst nog ongeveer dezelfde informatie gezocht mbt de Caye’s :hihi: -> http://www.lonelyplanet.com/worldguide/belize/ambergris-caye/getting-there-and-around
Makkelijkste weg terug van Belize naar Yucatan is met het openbaar vervoer over de weg richting Chetumal. Over water mag volgens mij alleen naar Honduras, maar dat kan je via bovengenoemde vast wel ergens vinden.
Succes!
Bedankt! Goeie link.
En die bus gaat vanuit Belize City, neem ik aan? Enig idee hoe lang de rit is tot ongeveer Playacar, inclusief grensgedoe?
En nog een andere vraag, want jij bent Mexico-kenner
Heb je toevallig ook ooit Tikal bezocht in Guatemala? En als je dan zou ‘moeten’ kiezen tussen Palenque en Tikal, wat zou je aanraden? Of zijn ze allebei een must? Ik reis namelijk met 2 tienerzonen die een hekel hebben aan afstanden, en ik overweeg om van Cancun naar Guatemal City te vliegen ipv van te rijden… maar ja, dan missen we Palenque…
Hi Beatrijs,
ik ben al van 2 kanten richting San Christobal en Palenque gegaan, maar beide keren er niet de tijd voor gehad om er te komen :redface: Mexico is zo enorm…
Als je voor Palenque zou kiezen, kun je wel van daaruit, of vanuit San Christobal een georganiseerde trip naar Tikal boeken. Volgens mij 2- en 3-daagse trips, of misschien langer. Heb hier al eens een link naar een reisbureau met dergelijke trips gezien, maar kan het effe niet vinden. In de LP, of op hun site, staat vast ook dergelijke informatie.
Succes met zoeken!