Ik heb dik 3 maanden in Pietermaai gewoond, dat was pas een lekkere wijk, haha.
Hahah nou we zullen wel zien waar we terecht komen
Staat niet bij in welke buurt het is geweest, maar om dit te voorkomen wonen mensen dus achter tralies.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3591437/__Nederlands_echtpaar_overvallen__.html?p=19,1
Of navolgend artikel.
Ojee dat klinkt niet best
Chotje,
Dit soort zaken zijn nu de reden dat je heel goed moet uitkijken waar je gaat wonen. Het maakt uiteindelijk het verschil tussen ‘van het eiland houden en het eiland haten’.
Ik heb ooit in een ‘verkeerde’ buurt gewoond en had in 1 jaar tijd ruim 8 inbraken, compleet met insluipingen, diefstaf van de was van de waslijn, ruiten uit de auto gehaald etc. Kan je garanderen dat je niet rustig slaapt wanneer ze continu om je huis lopen.
Daarna ben ik naar een betere buurt gegaan en heb nooit meer last gehad, kon dus eindelijk weer rustig slapen.
Mijn advies is dan ook om je niet blind te staren op een mooie tuin of op een mooi huis. Beoordeel een huis eerst op de veiligheid van de buurt en de veiligheid van het huis zelf en kijk pas daarna hoe het huis eruit ziet. Met verf en wat huisvlijt kun je makkelijk wat mindere zaken aanpakken, maar dat is v.w.b. je veiligheid niet zo.
Bovendien moet je altijd onthouden dat je op Curacao echt buiten leeft. De porch is zo’n beetje het belangrijkste deel van het huis, de woonkamer is er veelal voor de sier en een eetkamer is verspilde ruimte.
Grote slaapkamers zijn leuk, maar kosten een vermogen om koel te maken met een airco en een ligbad in de badkamer is kolder…ken absoluut niemand die op Curacao in een ligbad gaat liggen.
Waar dus wel op te letten ?
- Is er tralies ?
- Hoe veilig kun je je auto parkeren ?
- Hoe veilig is de buurt ?
en dan pas:
- Hoe ziet het huis er uit. Porch, keuken, slaapkamers, badkamer.
Die 4 zaken zullen voor een groot deel je ‘gevoel van tevredenheid’ op Curacao beinvloeden. En geloof me, dat zijn zaken waar makelaars niet graag over willen praten.
Hoi Papaya,
Ik heb dus al een woning gehuurd, in het Recompensa park, op de weg naar Santa Rose. Het is een beveiligd resort dus ik neem aan dat dat redelijk veilig is. Ik heb daar ook voor gekozen omdat ik me niet een heel jaar onveilig wil voelen en het eiland ga haten. Ik wil het liefhebben !!
*Poeh! Als ik dit dan weer lees schrik ik wel even… Ik wil ook het half jaar dat ik daar ga zitten het eiland liefhebben en vooral genieten.
Weet iemand meer informatie over veiligheid, ligging, buurt etc. bij/op de Berg Altena? Schijnen veel studentenhuizen te liggen…! *
Maak je maar geen zorgen. Ben 20 jar woonachtig op curacao en is mij nog nooit iets overkomen terwijl ik me in alle plaatsen begeef, zowel de toeristische als de lokale achterbuurtjes.
Alles valt of staat met je eigen gedragingen. Mensen zijn vriendelijk en behulpzaam maar daar moet je dus mee op passen dat je daar niet te makkelijk over gaat denken. Voor de rest zul je de beste tijd hebben van je leven.
Dat er slecht gesproken wordt over curacao in nederland vind ik persoonlijk geweldig: blijft het grootste gedeelte van dat goedkope klote volk gewoon in nederland.
he he,
ik kan maar een ding zeggen het is absoluut niet onveiliger als Amsterdam of Rotterdam…
tuurlijk heb je regels waar jij je aan moet houden maar dat moet je overal.
als jij je daaraan houdt is er echt niks aan de hand.
ik heb me al die tijd dat ik daar was geen moment onveilig gevoeld en dat heb ik in Nederland wel vaker gehad.
gr
Hetgeen waar je op Curacao sneller mee wordt geconfronteerd is de kleine criminaliteit: woning inbraken, auto diefstal, dat soort zaken.
In Nederland had ik daar nimmer kennis mee gemaakt en op Curacao maar liefst 8 keer in 1 jaar. Daarna naar een andere buurt verhuisd, tralies en alarm erbij en ‘ik was er vanaf’, maar rustig slapen en wonen doe je daarna niet meer.
Op het gebied van auto inbraken en diefstal echter ook het nodige meegemaakt. Niet het standaard stelen van de autoradio of andere zaken uit de auto, nee dit keer de wielen, motor onderdelen of gewoon maar de hele auto (uiteindelijk ook voor de onderdelen) etc.
Helaas zijn ook de berichten van overvallen in huis geen sprookje, komen niet dagelijks voor, maar de kans op dit soort zaken is beduidend hoger dan in Nederland.
En inderdaad heb ik kennissen die kennelijk geluk hebben en nimmer problemen hebben gehad, hun eerste inbraak moet nog komen. Doch frappant was wel dat bij al mijn collega’s ook werd ingebroken, terwijl dat in Nederland zeer zeker niet het geval was.
Kortom, hou er rekening mee en neem je voorzorgsmaatregelen. Zoals men zegt: voorkomen is beter dan genezen en een gewaarschuwd mens telt voor twee.
hoi, wij zijn aan het overwegen om voor een half jaar aan de penstraat 211 te gaan wonen.
Kan iemand mij vertellen of dit een beetje een veilige buurt is? (het huis heeft wel tralies e.d. dus dat zit wel goed?
BVD!
hoi,
Wij zijn aan het overwegen een half jaart= in de penstraat (nr 211) te gaan wonen.
Heeft iemand ervaringen met deze straat? Het huis heeft wel tralies e.d. dus dat zit wel goed.
BVD!
Ik heb zelf 2 weken een woning gehuurd in Suriname voorzien van tralies en ik werd daar echt niet goed van! Ik voelde me vreselijk gevangen! Misschien dat je er aan went als je er watlanger woont maar ik werd er wel een beetje panisch van. Nu was dat huis wel echt helemaal hermetisch afgesloten en dat is dan ook blijkbaar nodig, maar stel dat er brand uitbreekt … je bent dan niet zomaar buiten.Wij wilden ook eerst een woning in een wijk huren maar nu we het hebben meegemaakt in Suriname hebben we toch gekozen voor een woning op een beveiligd resort. Tuurlijk kan daar ook wat gebeuren, maar ik vind het toch een prettiger idee … Maar ja het is nodig, anders was het niet zo …
Chotje,
Ook beveiligde resorts bieden geen garantie, immers de beveiliging valt of staat met de bewakers en op Curacao krijgen die niet allemaal (om het zwak uit te drukken) een opleiding.
De resorts met hoge muren hebben over het algemeen minder last dan de resorts met de lage muren.
En tralies is altijd de eerste tijd even wennen, maar kan je garanderen dat proberen te slapen na een of meer inbraken nog meer wennen is.
Tralies is helaas nodig op Curacao, was leuk geweest als het anders was, maar dat is niet zo. Tegenwoordig worden er ook huizen gebouwd met inbraakvrije ramen en kozijnen, is een stuk duurder, maar heb je geen tralies meer nodig.
Nee ik begrijp dat er geen garantie geboden kan worden hoor maar ik vond het zelf wel een prettig idee. Omdat we in Suriname echt een beangstigend gevoel hadden. Maar dat kwam mss gewoon door de woning zelf, we hadden zeker 3 minuten nodig om alle sloten open te maken en dan pas stond je binnen. Ik werd er erg bang van … Maar goed helaas is het nodig idd, dus ja.
Heey
even een vraag wanneer hebben jullie contact gehad met de eigenaar over het huren van de penstraat 211 en om welke periode gaat het?
ik stel deze vraag aangezien ik het huis heb gehuurd incl. contract en al voor en bepaalde periode… hoop niet dat het oplichters zijn!
en als het allemaal klopt kan ik je natuurlijk alles vertellen over het huis de ligging enz. want ik zal er een half jaar gaan wonen als alles goed gaat//
ik hoor het
groetjes
in de caribbean en zuid amerika zijn tralies heel normaal.
tis even wennen maar wel veilig…
de penstraat is niet de gezeliste straat van Willemstad.
je kunt beter iets in een leuke wijk zoeken dan in het centrum!