Hoe naar Sintra?

2011 ga ik naar Portugal,super!Ben er wel eerder geweest maar dit keer gaan we naar Porto en Lissabon.Als we in Lissabon zijn willen we graag naar Sintra.en dan het liefst naar Quinta da Regaleira en Monserrate Palace.
Heeft iemand de tip om daar te komen en moet je dat van tevoren bespreken of kan je daar zo naar toe???Ik hoor graag alle tips!Alvast bedankt!

Hoi,

Je kunt heel eenvoudig met de trein vanaf station Rossio.
Ik geloof dat de reis maar drie kwarteir duurde en prijzig was het ticket ook niet, al weet ik niet meer hoeveel. (Ben er net van terug, dus dat geheugen is ook niet alles),
Als je aankomt op het station is het slechts een korte wandeling naar het mooie centrum van Sintra.
Hier kun je de bus pakken die helemaal naar boven rijdt, naar Palacio de Pena (zeer de moeite waard), maar die je ook de gelegenheid geeft om uit te stappen bij bijvoorbeeld het Moorse kasteel.
In het stationsgebouw van Sintra zit trouwens een tourist office die je kan voorzien van een plattegrondje en die je andere tips kan verstrekken.
De bus, ik geloof lijn 434, maar dat wijst zich vanzelf, vertrekt ook vanaf het station.
Al met al zeer de moeite waard om te bezoeken vanuit Lissabon.

Succes en veel plezier,

Ton

Hoi Ton,
Dankjewel voor je info.Zo ver was ik al inmiddels en heb zowel het moorse als Palacio de Pena al gezien.Zeer de moeite waard overigens!Jij hebt dus geen ervaringen met die andere kastelen???
Iemand anders die daar al is geweest?

voor diegene die het interesseerd,er zijn verschillende bussen,een naar pena en de moorse,en een busje naar monserrate en quinta,die laatste 2 zijn ook zeker aanraders!kaartje kan je in de bus kopen!

Persoonlijk vond ik de Quinta da Regaleira en Monserrate de mooiste paleizen/tuinen.
Je kan combitickets kopen voor Pena Palace, Monserrate, Capuchos en Castelo Mouros. Maar ook voor Pena en Monserrate, of voor Monserrate en Capuchos.
Kijk even op een van de sites. Staat ook duidelijk aangegeven hoe je er kan komen met het openbaar vervoer.