Hoe lang Darwin - Perth?

Hoi,

Hoeveel dagen adviseren jullie om nodig te hebben van Darwin - Perth met eigen vervoer?

Of anders advies over mijn totale route:
Adelaide - Darwin
Darwin - Perth
Perth-Melbourne
Tasmanië

Thanks!

Oh ik zie deze post nu pas…

Adelaide - Darwin, door de outback? kan twee weken, doe er lekker drie over heb je alle rust.

Darwin -Perth heb ik zelf niet gereden, maar gezien de giga afstanden in Western Australia zou ik er een goede maand voor zetten (Houd twee maanden aan voor Adelaide-Darwin-Perth)

Perth-Melbourne, zet je er drie weken voor heb je alle tijd.

Tasmanie, lastig, ik ben er wel eens drie dagen geweest en heb het hele eiland gezien. En blijf je er een maand dan vermaak je je nog steeds volgens mij. Het is niet echt groot op zich, afstanden zijn kort en de wegen vrij goed. twee, drie weken en je komt niks te kort.

Succes met de voorbereiding! Hopelijk reageren er nog wat mensen, alleen van mijn ervarinegn afgaan is wat magertjes misschien…

Darwin Perth minimaal 5 weken. Liever iets langer. < 5 weken wordt haasten.
Perth Melbourne ligt eraan hoe je rijdt. als je vanuit Perth eerst de lus naar beneden maakt ben je al een week misschien wel twee kwijt voor je aan de Nullabor begint. Vanuit Adelaide naar Melbourne minimaal een week, 3 a 4 dagen GOR een dagje naar Sovereign Hill. dagje lantefanteren. Ik vindt het altijd moeilijk om een passend advies te geven. Weet niet exact wat je zoekt.

Wat voor vervoer heb je? Met een 2WD kun je niet alles in het noorden van WA doen. Maar met een 2WD heb je nog meer dan genoeg te zien. Zelfs met een 4WD ben je niet helmaal vrij. De GRR is niet altijd begaanbaar

Darwin via Broome naar Perth kan in 3 weken als je alleen de highlight doet.

Perth Adelaide is zoals eerder gezegd afhankelijk van de route, rechtstreeks is het minimaal 6 dagen rijden.

Adelaide - Darwin is ongeveer 2 weken. De afstanden zijn groot dus je hebt dagen dat je veel kilometers maakt.

Hoe ga je naar Tasmanie? Als je vliegt kun je vanaf melbourne naar hobart en dan van Launceston weer terug vliegen. (of andersom natuurlijk) Zelf het ik zo de oostkust van Tasmanie in 1 week gedaan. Als je de boot neemt met eigen vervoer zul je denk ik ook ongveer een week kwijt zijn minimaal. Ik had er wel langer willen blijven.

Hoi,

Bedankt voor de tips!

We hebben inmiddels de tickets geboekt! We zijn ruim 4,5 maand van huis waarvan 4 maanden in Australië. Een kleine 3,5 maand voor de hele mainlandroute: Adelaide - Outback- Darwin - Broome - Perth - Melbourne en dan ruim 2 weken in Tasmanië.

Ervoor stoppen we een weekje in Beijing en op de terug weg in Hong Kong

:wereld:

Dan denk ik dat je een heel mooi schema hebt!!

Ontzettend veel plezier! :dag: