Hoe kom ik aan het geld?

Ik wil mijn komende zomervakantie nuttig besteden ipv hangen op de bank en ben me daarom aan het oriënteren op de mogelijkheden om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik heb inmiddels een leuk project gevonden waarbij ik ongeveer 700 euro nodig heb voor het verblijf (inclusief alle maaltijden), 2000 euro voor de vlucht en dan nog natuurlijk wat extra’s voor in noodgevallen, tussendoortjes, eventueel uitstapjes in het weekend (hoeft niet natuurlijk, maar als het financieel kan zou het wel leuk zijn). Verzekeringen, vaccinaties…
Voor een verblijf van 7 weken reken ik er dus op dat ik zeker minstens 4000 euro nodig zal hebben. Maar waar haal ik dat vandaan? Ik heb uitgerekend dat ik tegen de tijd dat ik wil vertrekken 1000 euro gespaard kan hebben. Is er een manier om aan die overige 3000 te komen? Bestaan er misschien organisaties die daarbij willen helpen/sponsoren/etc. Iemand een idee?

De beste optie is natuurlijk het doen van vrijwilligerswerk nog wat jaren uitstellen om te sparen, maar het was juist mijn idee om het komende zomer te doen zodat ik wat nuttigs doe met mijn tijd… Als het niet lukt, is dat jammer. Maar ik wil er toch wel alles aan doen om het te laten slagen. Dus als iemand een goede tip heeft, dan hoor ik dat graag!