Financieel en Curacao

Hallo iedereen,

Voor alle mensen die al enige ervaring hebben met vrijwilligerswerk. Mijn vraag is, hoe doen jullie dat financieel als je voor een langere periode gaat. Krijg je vanuit Nederland een uitkering, of moet je echt van te voren veel geld sparen om hier en daar de kosten te kunnen betalen. Ik heb namelijk een leuk project gezien, waar ik me erg goed over voel. Dit is in Curacao. Maar daar moet je zelf wel een kamer huren. Dat is op zich niet erg, maar waar moet dat geld vandaan komen?

Want je moet dan ook al projectkosten betalen(1200) en daar zit dan wel de reiskosten en zo in, en je kunt via hun een kamer of studio huren(300/400 euro in de maand) en je moet natuurlijk ook eten en drinken. Al met al een leuk kostenplaatje, maar hoe ga ik dat doen. Ik ben nu nog een uitwonende student, dus heel veel geld niet om te sparen. En tegen de tijd dat ik echt voor een poosje vrijwilligerswerk ga doen, dat zeg ik mijn huurhuisje op en ga ik weer even bij mijn moeder wonen, dat scheelt weer kosten. Maar ik heb natuurlijk wel gewoon zorg verzekeringskosten en zo.

Ik ben eerder voor 3 weken in Kenia geweest, maar daar had ik voor gespaard. En daar konden we gewoon wonen, maar ook eten moesten we zelf kopen. Maar ja, dat is maar voor 3 weken.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes Alexandra