Wat te doen met de zomervakantie?

Hey allemaal!

Ik wil in de zomer een maandje weg, mijn budget is zo’n 2000-2500 euro en ik zal alleen reizen.
Ik zou 't fijn vinden ergens naartoe te gaan waar je gemakkelijk andere mensen leert kennen, internationaal. (Naast dat je er zelf voor open moet staan etc. natuurlijk)

Het lijk me super om ergens Spaans te gaan leren of (betaalbaar!!!)vrijwilligerswerk te gaan doen (heb al wat gevonden in Arusha, Tanzania maar is nog een beetje een twijfelgeval).

Dit topic is voor wat input, want er zijn zoveel dingen die ik zou kunnen doen maar ik vergeet vast een boel of zie het over het hoofd.

Hebben jullie misschien leuke ideeen?
Wat komt er bij jullie naar boven?

Alvast bedankt!

x Petra

Als ik jou was zou ik lekker Spaans gaan leren, en het vrijwilligerswerk bewaren voor in eigen land. Genoeg te doen hier!!
En ‘vrijwilligerswerk voor een maandje’ daar heeft een organisatie in een ander land vaak niet zoveel aan, ze zijn meer tijd bezig met jou opleiden dan dat jij al wat terug kan doen. Het enige waar ze wat aan hebben is het geld, en eventueel dat jij ze naderhand financieel blijft steunen.

Dus ik ben er altijd veel meer vóór dat mensen in eigen land vrijwilligerswerk doen, als zij graag iets willen doen voor de maatschappij (en hun curriculum vitae… :wink: ).

In ‘de zomer’ is het in Spanje bloedheet dus je zou beter naar Latijns Amerika kunnen gaan. Zelf vond ik bijvoorbeeld Leon in Nicaragua een superleuke stad. En Nicaragua is een erg mooi land. Mijn foto’s vind je hier.

Maar er zijn zoveel leuke en mooie landen waar je Spaans kunt leren, of vakantie kunt vieren. Kijk ook eens op www.joho.nl voor inspiratie.

Lees eens op internet en /of de bibliotheek wat meer over de landen die nu je interesse hebben, dan vallen er vanzelf telkens meer af (voor nu). Bijvoorbeeld vanwege het klimaat, de kosten of andere redenen.

Nou je hebt in ieder geval geld genoeg om je waar dan ook te vermaken. Een weekje vrijwilligerswerk doen is soms gewoon relaxed om een beetje te wennen aan een land. als je daar zin in hebt, gewoon doen! Maar als je echt een rondreis wilt gaan maken is een maand ook niet echt heel lang, dan zal ik als ik jou was gewoon de tijd lekker aan jezelf besteden.
Internationale contacten opdoen: dan zeg ik: zuid afrika of marokko

(maar tanzania vind ik wel een van de mooiste landen van de wereld)

veel plezier en succes met kiezen!
gr mariska