Hoe kan je emigreren naar UK ?

Hallo allemaal,

Sinds mijn 12e wil ik heel graag verhuizen, het liefste naar Amerika.
Maar dit is erg hoog gegrepen en moeilijk.
Ik ben nu 17, bijna 18 over 1 maand en wil binnen 3 jaar emigreren

En Engeland is een prachtig land en een goed alternatief.
Maar ik ben echt een leek op het gebied van Engeland.

Ik heb een paar vragen:

1: Omdat Engeland ook Europees is, is het emigreren makkelijk ?

2: Ik wil graag naar South/ South West England maar hoe is het weer hier, ik heb het liefste lekkere zomers (18-25 ongeveer, en winters met sneeuw elke keer? Dus wat is het beste gebied in Engeland hiervoor, Misschien Wales ?

3: Hoeveel goedkoper/ duurder is Engeland met bijv: Eten, Brandstof, Huizen, verzekeringen ETC
.
4: Graag wil ik een B&B openen en parttime fotograferen, daar studeer ik nu ook voor, MBO4 Fotografie t/m 2016.

5: Is Engeland een land van rust en kalmte vergeleken met Nederland?

Alvast bedankt.

Hoi,

Ik ben geeimigreed toen ik 19 was. het was heel simpel omdat alles binnen de EU valt. ik stapte op een vliegtuig en kon zonder problemen werken en wonen in de UK.

Ik woon in Plymouth en het weer is vergelijkbaar met NL. we hebben geen sneew in de winter en de zomers zijn mild. in wales heb je vaak wel sneeuw in de zomer en veel regen. qua temperatuur is het hetzelfde als in NL.

De kosten zijn iets duurder dan in NL maar je verdient per uur wat meer (gemiddeld) sommige dingen moet je zelf betalen zoals de tandarts (ongeveer 20 pond per controle via de NHS) en medicijnen (8 pond nogwat per medicijn) en zommige dingen zijn goedkoper.

Voor fotografie is het hier goed (vind ik, een amateur fotograaf) er zijn clubs waar je lid van kan worden en de natuur bied veel opties. De B&B industrie pakt op maar is nog steeds niet booming. de Pub cultuur is verschillend waar je bent, in de stad is het meer jongeren op een nacht uit en in de dorpen is het gezellig een drankje na de hond uitlaten.

ik vind het hier rustiger dan NL, ik kom uit A’dam en ik vind het platteland heerlijk om in te wonen.

hopelijk heb ik wat vragen beantwoord. :slight_smile:

groetjes,

Bedankt, en hoe zit het noordelijker richting/in Schotland ? Wel aardig wat sneeuw ?

Hoi Amara,

hoef je niks te regelen qua verblijf als je verhuist? Ik weet dat je idd op een vliegtuig kan stappen en dan tot een jaar kunt blijven. Hoe zit dat met langere termijn?

Groetjes Michelle

      • Updated - - -

Hoi Amara,

hoef je niks te regelen qua verblijf als je verhuist? Ik weet dat je idd op een vliegtuig kan stappen en dan tot een jaar kunt blijven. Hoe zit dat met langere termijn?

Groetjes Michelle

Omdat zowel de U.K. als Nederland onderdeel zijn van de E.U. mag jij als inwoner van de E.U. overal vestigen waar jij wilt, ook in de U.K. dus. Probleem is wel, de Engelse wet schrijft voor dat als jij je daar wilt vestigen dan mag je de eerste 4 jaar geen onnodig gebruik maken van de sociale voorzieningen. Geen WW of dat soort zaken dus, geluk zoekers hebben ze niet graag daarzo.

Kwa kosten verschilt het heel erg waar je naartoe gaat. London is erg duur maar als je werk daar hebt verdien je er ook naar, daarna is het toch wel hoe verder noordelijk bij London vandaan je gaat, hoe goedkoper het leven word maar ook hoe minder je verdient en er ook werk is. Als je dus ergens naartoe gaat, kijk dan vooral of jij daar werk kan vinden.

Elk land kent zijn problemen. Als je naar de BBC kijkt dan zal het lijken of de banken in London het grootste probleem zijn maar bijvoorbeeld in Liverpool is de werkloosheid een gigantisch probleem. Dus ja, rustig of druk, de bevolkingsdichtheid buiten de steden is in ieder geval een stuk lager.