hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Hallo Lezers,

Ik heet Yaren en ben 25 jaar, ben getrouwd met Ilker. Reizen heb ik altijd al willen doen. De standaard Turkije tripjes heb ik nu wel gezien. En wil meer van de wereld zien. Mijn man ziet het niet echt zitten, maar ik denk wel dat ik hem kan overhalen. Ik ben tot nu toe alleen in Turkije geweest, en weet niet hoe ik het moet aanpakken. Ik spreek gebrekkig engels, en mijn man al helemaal niet. Ergens vind ik het ook een beetje eng om naar een onbekend land te gaan. Wat adviseren jullie mij om te doen? Ik dacht aan een groepsreis, dan wordt alles voor je geregeld. Maar het is o zo duur!!! Ik hoop dat er mensen zijn die het zelfde hebben meegemaakt als ik, en ik hoop dat die mensen mij hun ervaringen kan delen. Is het meegevallenof juist tegengevallen? Ik hoor het heeeeeel graag!!!

Groetjes,

Yaren

Ik zou het zeker gewoon lekker doen. Je kunt toch ook gewoon eens een keer een weekendje naar een ander land gaan binnen europa. Als je man dat niet zit zitten ga je toch lekker met een vriendin?

Er zijn soms ook wel aanbiedingen voor groepsreizen en als je dat veiliger vind door het engels dan zou ik het zeker doen.

gr van Molira

Hallo Molira,

Heel erg bedant voor je reactie! Ja, ik denk eigenlijk ook dat ik het gewoon moet doen. Weekendjes weg doen we wel eens, we zijn nu in Parijs, Rome, Londen, en Praag geweest. Maar als we daar eenmaal aankomen dan komen we niet echt verder dan de omgeving bij het hotel. Ik weet niet wat het is, maar op de een of andere manier, lukt het gewoon niet. Misschien dat ik meer resaurch doen ofzo. Ik kom uit een klein stadje, we hebben zelfs geen openbaar vervoer, dus ik ben het allemaal niet gewend. Ik ga overal met de auto naartoe, en in het buitenland kom ik er niet uit. Komt echt stom over ik weet het, maar het is nu eenmaal zo. Wil uit de sleur komen, niemand die me helpt ! Misschien dat als ik ervaringen van andere mensen hoor, dat ik dan meer lef krijg. Jeetje lijk net 14 jaar:disgust:

Groetjes, Yaren

Hallo,

Dat geeft toch niet maar inderdaad je moet soms gewoon de stap wagen. Wat ook gaaf is en makkelijk is de Nederlandse Antillen dat is ver weg en ze spreken er ook nog eens allemaal Nederlands. Het is wel om te relaxen en luieren hoor maar wel heel gaaf. Misschien nog een lef iets doen en dat is duiken dat kan daar ook helemaal in het Nederlands.

gr van Moira

Thailand kan trouwens tegenwoordig ook voor een groot deel in het Nederlands er zit zelfs een nederland reisbureau die veel dingen voor je kan regelen. www.greenwoodtravel.nl
Volgens mij kun je dan ook een Nederlandse gids krijgen die je dan helpt met de taal daar.

gr van Moira

Hallo Yaren,

Een reis naar Thailand kan ik je zeker aanraden! Het is een prachtig land met vriendelijke mensen. Ben er zelf al vijf maal geweest. Eenmaal zelf rondgereisd met openbaar vervoer en brommer en viermaal een georganiseerde groepsreis. Dit is ook wat ik jou en je man zou willen aanraden. Zelf ben ik een paar keer met een rondreis van De Jong Intratours meegeweest. Deze reizen zijn erg goed georganiseerd. Je hebt gedurende je gehele verblijf in Thailand een Nederlands sprekende gids/reisleider en een Thaise gids die ook redelijk Nederlands verstaat. Zij staan je de gehele reis met raad en daad terzijde en zijn bij alle excursies aanwezig om uitleg te geven. Verder adviseren en begeleiden ze je in alle andere zaken, zoals geld wisselen, ze zorgen dat je halverwege de vakantie voor een paar centen je kleding kunt laten wassen etc. Verder is de sfeer in de groep meestal erg goed. Ik heb tenminste geen enkele keer vervelende ervaringen gehad. De medereizigers zijn over het algemeen erg behulpzaam naar elkaar toe. Ik kan je zo’n reis van harte aanbevelen. Zelf ga ik volgend jaar voor de zesde keer (georganiseerd) naar Thailand. Ik verheug me er nu al op. Mocht je nog vragen hebben, laat maar weten!

Groeten van Wim

Zelf ben ik 3 jaar geleden met Greenwoodtravel naar Thailand geweest, en het was echt een onvergetelijke reis!! alles was ook perfect geregeld. Dus als je van plan bent om naar Thailand te gaan, kan ik deze organisatie zeker aanbevelen. Het is niet noodzakelijk om engels te spreken, maar toch is het af en toe wel heel erg leuk om een praatje te maken met bijvoorbeeld de bevolking

:dag:

Hoi Moira,

Heel erg bedankt voor je tips, ik heb er zeker wat aan. Ik zal eraan denken!:kus:

Hoi Wim,

Ik ga zeker op die site kijken. Ja, Thailand spreekt mij ook erg aan, heb al het een en ander over gelezen. De Jong IntraTours ken ik nog niet, maar ga zo kijken op hun site. Als ik het zo allemaal hoor, denk ik dat eigenlijk nergens bang voor moet zijn, en het gewoon doen. Ik denk dat ik achterf denk, had ik dit maar eerder gedaan. Nu is het zaak om mijn man over te halen, maar dat lukt me wel denk ik :slight_smile:

Heel erg bedankt, en als ik vragen heb zal je zeker van me horen!:nod:

Groet, Yaren