Wij willen in maart of april as voor 6 maanden naar Jakarta vertrekken.
Nu zie ik veel aanbiedingen van Lufthansa voor 2700 euro voor ons drieen(2 volwassenen,kind van 10 jaar),dit zag ik bij Vliegwinkel en D-reizen.
Maar bij Emirates kom ik op 1600 euro voor ons drieen!
Je moet dan wel eerst naar Londen vliegen,maar toch.
Hoe kan het nou zo verschillen??
Hoe dat kan? Omdat vluchtprijzen volkomen uit de lucht gegrepen zijn, de logica erachter is voor een buitenstaander totaal niet te doorgronden.
Ik zit nu zelf naar een vlucht naar Hong Kong te kijken, voor de gewenste data zou ik met KLM vanaf Schiphol €678 kwijt zijn. Vanaf Londen echter slechts €303. En nu komt het: dat is ook met KLM, waarbij je eerst van Heathrow naar Schiphol vliegt, om vervolgens in exact hetzelfde vliegtuig te stappen als die ruim dubbel zo dure vlucht. Maar dan is het geen directe vlucht meer en dus is het goedkoper…
(overigens heb ik al een andere vlucht op het oog, voor €348 vanaf Brussel, geen KLM voor mij…)
Ticketprijzen kunnen ongelofelijk varieren. Het heeft allerlei oorzaken: in het voorbeeld van Wizard hierboven biedt KLM goedkope tickets aan vanuit het buitenland om aldaar de concurrentie een hak te zetten. Hetzelfde voorbeeld kan ook gelden voor vertrek uit Brussel of Dusseldorf bijvoorbeeld. Hou er wel rekening mee: wanneer je een ticket koopt voor vertrek vanuit het buitenland met een tussenstop op Schiphol, moet je ook al die vluchten maken! Wanneer je die eerste vlucht ‘overslaat’ en rechtstreeks naar Schiphol gaat, dan word je gewoon geweigerd.
In jouw geval, voor tickets naar Jakarta, vergelijk je Lufthansa met Emirates. Hier zit waarschijnlijk al een groot verschil in brandstofkosten: Lufthansa tankt in Duitsland, Emirates in Dubai bij de oliebron om de hoek. Goed kijken er vergelijken kan je zo vele honderden Euro’s besparen. Nog een voorbeeld: de Britse Pond is erg goedkoop geworden, dus ook vliegen met British Airways is de laatste tijd erg aantrekkelijk.
Terimah kasih…ben weer iets wijzer geworden!:king:
Had ik ook voor een ticket naar Afrika, onbegrijpelijk.
Helaas kunnen wij niet online boeken(geen credit card,internetbankieren ivm schuldsanering verleden)dus dan moet het maar via reisbureau.
Omdat Emirates met vanaf Dusseldorf vertrekt , en je moert je weer extra 2.uur 16 minuten treinreis vanuit amsterdam (met overstap) in Duisburg) , en transittijdtijd van 4 uur 30 minuten in Dubai .
Je ben(ik dus) gewoon gebroken , ondanks de winst van 350 eurie perpersoon .
Sta na 2 dagen nog te appegapen van vermoeidheid.
Heb net maar die reis gemaakt . zit nu in Jakarta .
Overmorgen ga ik verder naar Sumatra.
Dusseldorf?
Wij vertrekken vanaf Gatwick.Hebben vanmiddag geboekt;met Easyjet naar Gatwick,dan met Emirates naar Dubai en Jakarta.
Waren voor ons drieen+verzekering nog geen 2000 euro kwijt!!:vak02:
Vertrek=15 april en ticket is 6 maanden geldig.
Tsja, zit wat in, maar dat is ook voor iedereen verschillend. Met de trein naar Schiphol kost mij (met een lastige overstap) ook al anderhalf uur, en dan is op de terugreis Schiphol qua bagageafhandeling nog veruit het traagste vliegveld wat ik ken, dat kost je zo nog een half uur extra.
Ik heb een paar weken geleden met drie vrienden een vlucht naar Seattle geboekt, door vanaf Heathrow te vliegen besparen we in totaal dik €1500. Voor dat geld pakken we gewoon een hotelletje ergens in de buurt van het vliegveld, blijft er nog altijd een enorm voordeel over. Die vermoeidheid neem ik dan wel op de koop toe.
Helemaal met je eens Wizard.
Gelukkig wonen wij dichtbij Schiphol+ik heb een lieve neef die ons wel wil brengen.Omdat we vroeg vertrekken willen we 1 nachtje in hotel bij Schiphol doorbrengen.