Ervaringen tickets boeken skyscanner-WTC-rechtstreeks website Emirates

Hallo,

eind maart 2014 ga ik samen met mijn vriend 3 weken naar Indonesie.
Ik ben al een maand of 2 de ticketprijzen van diverse maatschappijen op diverse sites aan het vergelijken. We hebben nu besloten om te vliegen met Emirates.

Nu heb ik dezelfde vlucht met Emirates vergeleken op 3 sites: skyscanner, worldticketcenter en op de website van Emirates zelf.
Totaalprijs voor 2 personen:
Skyscanner: EU 1.286,98
Emirates: EU 1.336,34
WTC: EU 1.371,34

Zoals jullie zien zit er tussen de goedkoopste en duurste tickets EU 100,00 verschil.
Ik betaal natuurlijk liever 100 euro meer als de service/communicatie/afhandeling e.d. van die website ook goed is.

Graag hoor ik jullie ervaringen over het boeken van tickets bij bovengenoemde websites. Waarom wel of juist niet bij een van de websites boeken?!
Het zou natuurlijk helemaal fijn zijn als iemand bij 2 of alledrie de websites al eens geboekt heeft. Dan kun je een goede vergelijking geven en je voorkeur aangeven!

Alvast bedankt :thumbsup:

Groetjes,
Kelly

Alle keren dat ik een ticket boek naar Indonesië doe ik dat bij de maatschappij zelf. Ik ga in mei 2014 op reis en heb een ticket bij Singapore Airlines geboekt (voor mij de beste en betrouwbaarste luchtvaartmaatschappij) van Amsterdam naar het nieuwe vliegveld Kuala Namu bij Medan met een korte tussenstop op Changi Singapore, voor de lage prijs van €648,87. Hoe vroeger de boeking hoe lager (vaak) de prijs. Ook de binnenlandse vluchten, in mijn geval Medan-Padang v.v. met Garuda, heb ik nu al kunnen boeken en met creditcard afgerekend. Garuda was niet de goedkoopste (€65) maar wel met de gunstigste tijden.>>>
Het nieuwe vliegveld ligt ongeveer 1 uur rijden per taxi naar het centrum van Medan…

Overigens zijn er tig mogelijkheden om een reis naar Indonesië te boeken, er gaan zoveel maatschappijen die kant op zoals KLM, MAS, Singapore Air, Lufthansa, Etihad, Emerates, Turkish Airlines enz. enz., zodat je wel een dag mag uittrekken voor een vergelijking.

Er zijn ook verschillende criteria waar men tenslotte de keus op baseert: de prijs, de maatschappij, het aantal overstappen, de wachttijden bij een transfer, het vliegcomfort (beenruimte e.d.) en misschien nog veel meer…

Malaysian Airlines-Singapore Airlines-Quantas-Emirates etc.

Onze voorkeur heeft MA en SA gehad , maar dat is meer dan een decennia geleden.

Suc6 Paulana

Hoi ,

Ticket prijzen kunnen van dag tot dag meer dan €100 verschillen bij de zelfde maatschapij .

Meestal zoek ik vertrek vanuit Brussel of shiphol naar KL , Singapore , Jakarta of Denpasar op internet ( wtc enz. ) dagelijks of soms meer keer per dag en als ik een goede prijs vind bel ik naar het connection’s bureau hier in de buurt en zeg hen welke vlucht ze moeten boeken , dit kost €20 meer maar als er problemen zijn lossen zij ze ook op .

Ik ben ook ingeschreven op vershillende nieuws brieven van luchtvaart maatschapijen en krijg dan de promo’s eerts binnen .
In maart nog trein Antwerpen-schiphol vlucht schiphol Jakarta en terug voor €545 bij KLM .

Ik vlieg al meer dan 10 jaar op Azië en heb nog nooit maar dan €850 betaald voor een vlucht in Maaart/April of Oktober/November

Greetings Jan

Hoi,

Ik heb via WTC geboekt voor een vlucht in Januari naar Jakarta v.v. vorig jaar en dat is prima bevallen we zijn toen met SA gevlogen, netjes afgehandeld en makkelijk omdat ik voor meerdere mensen tegelijk boekte. Maar ook heb ik vorig jaar mijn vlucht in September gewoon rechtstreeks bij de airline in dit geval Cathay Pacific geboekt en in Maart dit jaar gevlogen met MA en dat ticket ook rechtstreeks bij de airline geboekt. Het vliegen met alle drie de maatschappijen is me goed bevallen en de overstap tijden in resp. Singapore, Hong Kong en Kuala Lumpur waren relatief kort wat ik wel prettig vind. In het verleden ook al gevlogen met Garuda en ook daar geen problemen mee ondervonden. Kortom ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt. Je moet voor jezelf nagaan wat je het belangrijkste vind (prijs | overstaptijd | vertrekplaats) en dan op zoek gaan naar een goeie aanbieding dit kan zoals Jan zegt inderdaad van dag tot dag veel geld schelen en zelfs op verschillende tijden van de dag. Iemand heeft mij ooit verteld dat de gunstigste dagen om te boeken de maandag en/of de dinsdag zijn maar of dat echt zo is weet ik niet.

Groetjes,
Anita

Thanks voor jullie reacties!
We hebben inmiddels de tickets geboekt rechtstreeks bij Emirates.
€ 670,- p.p. lijkt me een prima deal. Met korte overstaptijden.
Spannend hoor… nu is onze eerste verre reis echt definitief!

Ik boek rechtstreeks bij Emirates. Door met je vluchttijden en datums te variëren kan je goedkoper vliegen. Mijn goedkoopste tickets heb ik altijd rechtstreeks bij Emirates geboekt; zonder verborgen extra kosten