Hoe is Kaapstad in juli/ aug?

In de zomer van 2009 wil ik een taalcursus Engels gaan combineren met mijn zomervakantie.
Zuid-afrika lijkt mij een erg fascinerend land maar omdat hier de seizoenen zijn omgedraait, vraag ik me af of er in hun wintermaanden wel iets te beleven valt?
En het weer is slechter, maar hoeveel slechter? Want ik zou toch erg graag nog een beetje vakantie willen vieren in de vorm van een terrasje pakken/naar het strand e.d

Alvast bedankt

Voor een strand vakantie ben je in de verkeerde maanden, daar moet je wat later voor naar cpt gaan. Vanaf de tweede helft van oktober is het prima strand weer. Maar cpt heeft een rijke en culturele historie. Ga te voet door de stad met een goede reisgids bijna in iedere straat valt iets te leren. Zelf heb ik er zo’n 3 weken rond gelopen met een camera om de hals en in de andere hand de platte grond. En vakantie gevoel in de winter maanden krijg je echt aan de waterfront. Een echt ontspannen sfeer.
Jan

Hoi,

Kaapstad is in juli en augustus inderdaad geen strand bestemming (zeker niet voor de Zuid-Afrikanen zelf). Als je geluk hebt, wordt het op een mooie dag wel zo’n 20 graden en schijnt de zon. Ik heb dus wel eens in augustus op het strand gelegen, maar dat vonden de Zuid-Afrikannen erg vreemd…

Het is dus wel een mooie tijd om echt iets van het land en de stad te zien.

Mocht je nog accommodatie zoeken voor juli en augustus, dan kun je eventueel op onze website kijken. Wij hebben een 2e huis in Kaapstad dat je kunt huren. Voor langere periode’s kunnen we uiteraard een speciale prijs afspreken. www.kaapstadappartement.nl