Kan iemand mij vertellen hoe het weer half oktober is?? Ik lees zoveel verschillende berichten! Ik wil graag zon!
Wij hebben Kaapverdië bezocht de eerste helft van oktober en het weer was prima. Alle dagen zon. Niet te warm, maar wel nog ok om eens te gaan zwemmen.
Op deze website kan je het weer van de afgelopen jaren bekijken voor vele bestemmingen.
Bedankt voor je antwoord: ik wilde een soortgelijke vraag stellen over de periode november, en dan specifiek voor het eiland Brava. Want volgens mij verschilt het erg van eiland tot eiland wat het weerbeeld is. De Kaapverden bestaat immers uit woenstijnachtige eilanden en bloemige eilanden… Dat zal wel (onder meer) iets met het weer te maken hebben.
Op de genoemde website vond ik in de guwigheid geen Cabo Verde of Kaapverdische eilanden in de index onder Afrika. Suggesties voor een andere zoekmanier?
En hoe ligt het prijspeil op de Kaapverdische eilanden. In euro’s of dollars of plaatselijke munteenheid betalen? Wat kost een brood, een vis, een biertje, een kamer, een overtocht met een ferry?
De site geeft enkel het weer voor Mindelo Praia en Sal. Je moet zoeken via Cape Verde
Persoonlijk is mijn ervaring dat het altijd goedkoper komt om met de lokale munt te betalen, dus ik heb niet geprobeerd om te betalen met euro’s of dollars. Misschien wel eens nakijken welke bankkaart(en) je hebt en of deze werken op de locale ATM’s. Een paar jaar geleden konden we enkel geld pinnen met VISA, niet met Maestro of MasterCard.
Misschien kan iemand anders je iets vertellen over de actuele prijzen. Een paar jaar geleden was het er in ieder geval niet zo duur.