Eergister, een vriend belt me op om met een meid (bekende) te praten die wat overstuur is, wanhopig eigenlijk.
Ik ken haar via via en haar Nederlandse partner ook vaag.
Ze is zwanger, van hem claimt ze.
Fantastisch nieuws zou je denken, maar niet echt.
De meid en haar partner schijnen een paar maanden geleden uit elkaar te zijn gegaan.
Nou ja, uit elkaar, hij liet na zijn laatste bezoek in Kenia niets meer van zich horen.
Voor de Keniaanse wet zijn ze getrouwd, voor de Nederlandse wet heeft hij hun huwelijk nooit gelegaliseerd. Daar is ze onlangs pas achter gekomen.
Nu is ze zwanger, zonder bron van inkomsten, waar hij haar voorheen in voorzag.
Dat je ruzzie krijgt, elkaar niet meer kan luchten, uit elkaar gaat om wat voor reden dan ook dat gebeurt de beste koppels.
Maar, zomaar niet meer reageren op email, sms, telefoon en ook zijn familie wil plotseling geen contact meer met haar is vreemd en bikkel hart.
Waarom?
Omdat ze zwanger is misschien, wie zal het met zekerheid zeggen.
De meid heeft via een Keniaanse advocaat geprobeerd om contact af te dwingen met haar ex in Nederland.
Zonder resultaat, want de advocaat hield haar alleen aan het lijntje om steeds weer om geld te eisen zonder echt iets te doen.
Wat ik me af vraag, kan zoiets zomaar.
Je verwekt een kind bij een Keniaanse, hebt daar geen trek in en laat dus maar niets meer van je horen.
Behalve dat de meid waarschijnlijk de prostitutie in moet om rond te komen, kan ze ook niet zomaar weer trouwen, want voor de Keniaanse wet is ze nog steeds getrouwd.
Straks, met de zorg voor een kind.
Het kind is niet schuldig voor wat de ouders elkaar aandoen.
Heeft iemand suggesties of ideeen wat ze (jurisisch) zou kunnen doen?
Prive mailen kan ook :kus: