De nieuwe grondwet is er al weer bijna 2 jaar. Maar helaas zijn nog lang niet alle nieuwe wetten geschreven.
Zoals bijvoorbeeld, over het trouwen. Niemand weet precies hoe dat werkt met het trouwen met een Keniaan, zelfs de Keniaanse ambassade hier in Nederland is het spoor bijster.
http://cickenya.org/home
Op deze site las ik dat de commissie zich volgende week gaat buigen over de Family law bills, waaronder ook het trouwen staat.
Hopelijk is het over een paar maanden duidelijk hoe het nu werkelijk werkt.
Al blijft het natuurlijk Kenia…
Good luck!
Inderdaad, tot nu toe weet zelfs een gewone advocaat niet hoe hij/zij dergelijke zaken moet aanpakken.
Hopelijk krijgen we over deze zaken (huwelijk, aankoop grond/huis, zaak opstarten, werken, charity,…) héél snel duidelijkheid!
En daar loop ook ik tegenaan! Maar dat wist je al Jose
Wat ik nu van mijn advocaat heb gehoord is dat ik ondanks dat ik getrouwd ben met een Keniaan en de new constitution toch gewoon een dependant’s pass en een werkvergunning moet kopen. Dit zou zijn omdat de wetboeken over immigratie ed nog niet geschreven zijn, dus de regels en het proces allemaal nog niet duidelijk omschreven staat. Dit kan nog wel enkele jaren duren denkt zij…