Eind van het jaar ga ik ca. 2,5 maand reizen in Peru en Bolivia. Een weblog bijhouden lijkt me leuk voor thuisblijvers. Ik heb zoiets (voor proef) samengesteld, maar heb geen enkele ervaring met internet-café’s. Kan iemand mij vertellen of het normaal mogelijk is daar foto’s te uploaden en hebben ze dan normaal ook programma’s om die te verkleinen?
Internetcafés zijn vrijwel overal. Het is makkelijk om een weblog bij te houden in Zuid-Amerika. De verbinding is soms wel traag.
Foto’s uploaden kan wel, maar door de traagheid soms niet. Als je weblog ze zelf niet kan verkleinen, kan het met Paint bijvoorbeeld. Dat zit op elke computer, maar is wel veel werk.
Groetjes Loes
ik ben nog niet in zuid-amerika geweest, maar lijkt me dat het wereldwijd min of meer hetzelfde is.
ik heb zelf een weblog via web-log.nl
opgezet voordat ik wegging en goed bij kunnen houden onderweg. bij deze weblog hoef je de foto’s niet te verkleinen. dat kan in het programma van afbeeldingen invoegen. kun je opgeven hoeveel pixels je foto in beslag moet nemen. mn textblok is bv 450 pixels, dus dan zet ik de fotos meestal op 200 of 225 als ik ze voor de helft wil en dan doet weblog dat dus zelf… nix geen geklooi!
ik neem altijd wel een pc, mits voorhanden, met een usb vooraan, anders loop ik zo te klooien met mn camera en mn usb-stick.
ik wis altijd op elke internetplek mn cookies en geheugen enzo… anders copieert iedereen je emailadres en krijg je mail vanuit heel de wereld…
veel succes!
weblog aanmaken op bijv:
www.aroundtheglobe.nl
en via een internetcafe bijhouden.
ik houd via blogspot.com een weblog bij en daar worden foto’s ook automatisch verkleind en kan je zelf de grootte bepalen!
Internet cafe’s werken meestal aardig goed en in de meeste reisgidsen staat wel aangegeven of er wel of geen internetverbinding is, maar merk dat zelfs in de steeds kleinere plaatsen internet cafe’s zijn!
wens je veel plezier met je reis en je blog!
Hoi hoi,
Tof dat je op reis gaat! Ik houd altijd een weblog bij op sites van MSN. Mijn eerste weblog maakte ik voor ook een reis naar Zuid Amerika, deze kun je hier vinden: http://groups.msn.com/reisnaarzuidamerika.
In Peru (Cusco) heb ik alles vooral bijgehouden. De internetcafés waren ontzettend goed ingericht en zeker ook geschikt om foto’s te scannen. Vermoedelijk tegenwoordig ook wel geschikt voor digitaal lijkt me. Het kostte vooral tijd, het internetgebruik zelf incl. het scannen was niet eens zo duur.
Inmiddels houd ik een weblog bij via Spaces van MSN. Die vind ik persoonlijk nóg gemakkelijker werken. Deze kun je hier vinden: http://carolinemaas.spaces.live.com. Na aanmelding wijst alles zichzelf eigenlijk.
Zowel “groups” als “spaces” maakt gebruik van een zichzelf installeerbaar programma in de site. Dat kun je overal doen, ook op elke pc in Zuid Amerika.
Kijk maar of je er iets mee kan. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.
Succes!
Liefs,
Carolina