Hoe financiele zaken om te emigreren?

Hallo,

In afwachting van een werkvisum voor de USA later dit jaar (langdurig proces) ben ik mij aan het voorbereiden voor de emigratie naar de USA. Waar moet ik allemaal aan denken, hoe zit dat met de balsting en andere financiele zaken, etc.

Weet iemand goede sites hierover of worden er regelmatig bijeenkomsten gehouden voor aanstaande emigranten?

Groeten,
René

Originally posted by slatsr@31-01-2005, 14:37:20
** Hallo,

In afwachting van een werkvisum voor de USA later dit jaar (langdurig proces) ben ik mij aan het voorbereiden voor de emigratie naar de USA. Waar moet ik allemaal aan denken, hoe zit dat met de balsting en andere financiele zaken, etc.

Weet iemand goede sites hierover of worden er regelmatig bijeenkomsten gehouden voor aanstaande emigranten?

Groeten,
René **

Rene:

Waar in de VS ga je naartoe? De belastingen hangen af waar in de VS woont, met financiele zaken bedoel je apartments, etc?

Je zult wanneer je aangenomen word en je de visa (H) hebt een tax id moeten krijgen (social security number for non-immigrants who are permitted to work in the USA).

Hoi.

Meer informatie kun je eventueel van deze pagina afplukken Emigratie
Emigreren naar de VS is wel vrij moeilijk om rond te krijgen. Zo moet je een baan hebben, eigen bedrijf beginnen. De beste manier is je partner daarachter tegen het lijf te lopen, in het huwelijksbootje te stappen en een jaar later heb je de US nationaliteit…

Originally posted by Calitomnication@01-02-2005, 16:33:26
** Hoi.

Meer informatie kun je eventueel van deze pagina afplukken Emigratie
Emigreren naar de VS is wel vrij moeilijk om rond te krijgen. Zo moet je een baan hebben, eigen bedrijf beginnen. De beste manier is je partner daarachter tegen het lijf te lopen, in het huwelijksbootje te stappen en een jaar later heb je de US nationaliteit… **

Als je trouwt met een Amerikaan dan heb je een jaar later niet de US nationaliteit!!! Wat je krijgt is conditional lawful permanent residency wat dus een resident-immigrant status is met voorwaarden. 2 jaar later moet je nog steeds getrouwd zijn en wat formulieren invullen, dan worden de voorwaarden weggehaald, dan ben je een lawful permanent resident (immigrant met Green Card), na 9 maanden mag je U.S. Citizenship aanvragen, waarna je, als je goedgekeurd bent voor naturalizatie, ingezworen word to U.S. Citizen, amerikaans Burgerschap.

Kan je in de VS snel iemand tegen het lijf lopen, mischien een rare vraag maar zou het wel willen weten want in NY zijn veel vrijgezellen.