ik ben op dit moment (29-11-2015) 17 jaar oud, en heb altijd al naar de USA willen emigreren. :NETHERLAN:USA:
Het liefst wil ik gelijk emigreren als ik klaar ben met mijn studie MBO Niveau 4.
Maar ik heb gehoord dat het natuurlijk niet makkelijk is om te emigreren naar de USA.
Toch heb ik al vele mensen gezien de vanuit Nederland naar de USA gemigreerd zijn.
Ik heb op het moment niet veel geld en financiële steun van mijn ouders hoef ik ook niet te verwachten…
Als ik zou emigreren zou ik eerst zoveel mogelijk spullen (en eventueel mijn auto) verkopen zodat ik dat allemaal over hoef te laten komen.
Ik denk dat ik persoonlijk alleen kan emigreren als ik de Staatsloterij win:crybaby: .
Ik ben nog nooit naar Noord-Amerika geweest.
Ik ken ook helemaal niemand in de USA.
Ik weet niet hoe ik dit moet gaan doen/aanpakken…
Zijn er geen Nederlanders in de USA die mij vanuit daar zouden kunnen helpen binnen te komen?
nadat je eerst alle info aldaar gelezen hebt. Nee NL mensen aldaar zullen je niet kunnen helpen tenzij ze je op afstand een baan aanbieden maar dan nog moeten zij bewijzen dat de vereiste skills niet aldaar te krijgen zijn, en met MBO diploma acht ik die kans minuscuul. Resteren nog de routes van huwelijk met een Amerikaan(se) en de Green Card lottery, die laatste is gratis en staat voor alle nationaliteiten open.
Ik ben Nederland gewoon zat.
Eerst woonde ik in een 2verdiepingen appartement, toen verhuisde ik omdat de buurt een buurt vol buitenlanders werd.
Dus toen woonde ik in een rijtjeshuis, en verhuisde ik omdat de buurt een buurt vol buitenlanders werd.
Toen verhuisde ik naar het platteland aan de rand van een dorp voor ruimte en rust. Begonnen ze een paar jaar daarna met het bouwen van een snelweg achter mijn huis.
En toen verhuisde ik naar de andere kant van het dorp naar een rijtjeshuis, en nu beginnen ze met het bouwen van een asielzoekerscentrum, 300m naast mijn huis!
Ook ben ik het weer hier in Nederland helemaal zat. Regen en nog eens regen. En anders wel dat grijze rot weer…
Altijd files files en files. En als je een grote auto wilt rijden (Wat in de USA ‘normaler’ is dan in NL) dan betaal je weer extra veel geld aan belasting en al die onzin…
Als je hier een redelijk groot huis met grote wilt betaal je VEEL meer als in de USA. Daar zie ik al huizen met 5 slaapkamers, 3 badkamers en een grote tuin voor $250k a $350k. Nou dat heb je hier niet.
Ook is de natuur daar veel mooier en afwisselender. In Nederland is het gewoon: plat, wat gras, wat bomen en wat molens. Als je een stukje Nederland heb gezien dan heb je gezien hoe 90% van heel Nederland eruit ziet. Maar in de USA heb je alles: van besneewde bergen tot woestijnen en moerassen.