wij zijn rebecca ( 21 ) en wiegert ( 23 ) en
wij willen graag weg uit nederland.
wij zouden graag in amerika een nieuwe start willen maken
dat wil zeggen wonen en werken.
de vraag is eigenlijk: hoe kunnen we dit het beste aanpakken, waar moeten we beginnen?
het was de bedoeling eerst in amerika op vakantie een stedentrip te
maken.
maar nu zouden wij graag in contact willen komen met mensen die naar
amerika geemigreerd zijn.
dit is voor ons de eertse keer dat we dit doen dus het is allemaal nog een beetje nieuw voor ons.:tssk:
voor vragen of reacties kun je mailen naar: [EMAIL=“rebeccaboxma@hotmail.com”]rebeccaboxma@hotmail.com
Bekijk eerst eens alle afleveringen op van die emigratie-programma’s en bedenk dan nog eens of je wel weg wil… Verder lijkt het me nogal vreemd om te besluiten naar een land te emigreren waar je nog nooit geweest bent. En Amerika staat niet echt bekend (meer) om hun soepele immigratie-beleid. Niettemin wens ik jullie succes als jullie de stap nemen natuurlijk!
Ik ben zelf ook bezig met emigratie naar Amerika en ik kan jullie vertellen, het is erg moeilijk.
Er zijn verschillende opties;
-Directe Familie hebben. Maar zelfs dit kan een aantal jaren duren.
-Veel geld investeren in een bedrijf(haast niet mogelijk of je moet miljonair zijn)
-Hier een bedrijf hebben en een zusterbedrijf starten in amerika,ook dit kost veel tijd en geld.
-Je inschrijven voor de Greencard Lottery, dit kan via een organisatie of via de amerikaanse overheid, de loterij is in november dus dan moet je de website even in de gaten houden.
Dit zijn in principe de opties. Ik sta zelf via de usafis ingeschreven voor de loterij.
Je zou ook een baan kunnen zoeken die bereid te sponsoren, maar dit gebeurt vrij weinig omdat het voor de werkgever ook erg duur is en veel tijd vergt, bovendien moeten ze kunnen bewijzen waarom jij een betere werknemer zou kunnen zijn dan een amerikaan. (je zou dus kunnen proberen of er banen zijn waarbij ze NLtalige mensen nodig hebben.)
Ik ga zelf binnenkort 4 weken een extra engelse cursus doen in san diego waarbij ik me met de keuzevakken richt op mijn studie en in mijn vrije tijd ga kijken of er banen zijn. Ik heb een aantal vrienden in san diego die zeggen dat als je er een tijdje bent dat het geen probleem is om een baan te vinden, maar ik vind het feit dat ik dan illegaal zou zijn niet zo prettig.
Daar zit ook een groot internationaal stage bureau. Zij helpen je aan een betaalde baan(gem. $10 p/u) voor 12 tot 18 maanden(korter dan 12 maanden is onbetaald) en helpen je met je J1 visa, vaak kun je als je goed je best doet bij je werkgever dit visa om laten in een H visa.
Met je H visa kun je 3 tot 5 jaar blijven maar daarmee kun je, je gewoon aanmelden voor je greencard en die krijg je dan oo meestal wel toegewezen(als je je op tijd aanmeldt!).
Met je greencard kun je na 5 jaar staatsburger worden als je wilt.
Nou ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Het is nogal een lang verhaal maar het is dan ook erg lastig om toegelaten te worden.
Wij zijn ook bezig om te vertrekken naar Amerika en daar een nieuwe start te gaan maken.
Zoals het er nu voor staat kunnen wij een ex-pompstation kopen in het noorden van Texas. Deze kunnen we cash betalen vanuit de opbrengsten van de verkoop van ons huis. In de 4 garages die er aan vast zitten willen we een handyman shop beginnen en een soort klussenbedrijf.
Daarnaast moeten we ook nog ergens wonen, Maar met de huidige situatie op de woningmarkt sinds de kredietcrises is dat niet zo’n probleem. Er staan onwijs veel huizen te koop voor prijzen waar je in Nederland nog geen garage voor koopt.
Wat zijn jullie plannen in Amerika? En waar willen jullie dat realiseren?
Is dit een wilde plan of zijn jullie er al een tijd mee bezig?
Met vriendelijke groet,
Pauline (43) en Mark (45).