Wie ben ik

Hallo hier Rudy 31 jaar uit Wijhe.

Na in 2003, 2004, 2007, 2010 (2x), 2011 en juni 2012 in de USA geweest te zijn voor vakantie (tractor pulling) is bij mij sinds het laatste het zeer sterke gevoel ontstaan om richting de USA te gaan. Ik heb wel meer gezien dan alleen tractor pulling al die keren. Vanaf dat ik een jaar of 12 was heb ik altijd wel wat gehad met de USA.

Mijn gevoel zegt mij dat ik die kant op moet, maar mijn verstand zegt blijf lekker in Nederland.

Denk er over om eind van het jaar voor een langere periode naar de USA te gaan om te kijken of het me echt wat lijkt. Als ik dat doe wil ik proberen of ik bij kennissen zou kunnen werken om zo echt te kijken of het werken/wonen me daar echt bevalt. Zijn er dan dingen waar ik op moet letten als ik dit zo zou willen doen??

Hoi Rudy,welkom op wereldwijzer!
Emigreren naar Amerika is voor velen een droom Rudy!.
Het is beloofde land voor velen waar alles mogelijk is, maar voor je kunt emigreren naar Amerika zul je behoorlijk wat werk moeten verzetten.
Het vinden van werk in Amerika is niet altijd even gemakkelijk, zeker als je nog geen visum hebt.
Als je permanent in de VS wilt gaan wonen dan wordt je als immigrant gezien en heb je een visum nodig.
Indien je nog vragen hebt Rudy,dan kan je die altijd stellen in het Amerikaforum hier op wereldwijzer!
Suc6 nog voor de toekomst,Rudy!
groet,georgessiam.

Dat het moeilijk is was ik al achtergekomen. Voordat ik me aanmeldde had ik al het een en ander gelezen.

Het valt me vanaf 2010 gewoon op dat als ik in de USA ben het ontzettend naar mijn zin heb. Afgelopen juni had ik toen ik buitenstond op O’Hare een soort van thuis gevoel. Bij terugkomst in Nederland had ik na een paar dagen zoiets van ik mis het leven in de USA. Ik miste ook wel een aantal kennissen die ik in de loop der jaren heb opgedaan.

Gezien mijn thuis situatie kwam het langzaam aan boven borrelen. Ben er nog niet echt mee bezig, maar probeer wel zoveel mogelijk informatie boven water te krijgen. Ik hoop dan ook hier de nodige informatie op te kunnen doen.