Emigreren & Partner

Persoonlijk heb ik al besloten dat ik wil emigreren naar Amerika. Ben druk informatie aan het zoeken etc.

Echter, mijn vriendin is niet zo zeker. Ze is minder enthousiast als ik, wil wel met me mee, maar ik heb het idee dat ze daar teveel heimwee zou krijgen en -dus- ongelukkig wordt.

Voor mij voelt het daarom als een dilemma: of gelukkig worden in Amerika, of ongelukkig blijven in Nederland maar wel met vriendin.

Nu vroeg ik mij af: zijn er meer mensen met een dergelijk probleem? Hoe hebben jullie dat opgelost? Wat is jullie visie?

Reacties zijn erg welkom, stuur me desnoods een mailtje:
MWDrawings@planet.nl

Mack

Hoi Mack,

Eerst natuurlijk de vraag of je al weet hoe je wilt emigreren? Heb je daar familie of wil je daar gaan werken?
Is je vriendin er ook al geweest? Waarom niet eerst 3 maanden en kijken hoe zij het daar vindt?
Wij willen ook naar de VS maar zijn er al een paar jaar mee bezig en hebben dit jaar pas echt de knoop doorgehakt. Nu komt het gedeelte van het invullen van de papieren e.d. en dan maar afwachten. Eenvoudig is het niet om gelijk te emigreren naar de VS, je moet er wel werk hebben natuurlijk, een woonplek is ook wel een must.
Verbrand je schepen niet als jullie er niet allebij zeker van zijn. Probeer b.v. eerst een tijdelijk werkvisum te regelen (voor b.v. een jaar).
Waar wil je trouwens heen in de VS???