Als het goed is moet je geld dat je naar buiten Europa verzend met alleen een SWIFT code kunnen doen.
Veel bankmedewerkers weten dat zelfs niet eens, maar de IBAN code is alleen verplicht voor betalingen binnen Europa.
Er zijn Western Union kantoren in Diani, zelfs in de afgelegen gebieden waar mensen geen toegang hebben tot schoon water, is er nog altijd toch wel een Western Union kantoortje.
De commissies die WU vraagt zijn nogal hoog, en bovendien mag je er officieel geen betalingen voor te leveren diensten mee doen.
Als ze dat vermoeden krijgen, kunnen ze het geld voor een half jaar vast houden voor nader onderzoek, dat is mij een keer overkomen.
Laatste: via W.U. dus officieel geen zakelijke betalingen, dus ook geen garantie of betalingsbewijs dat het voor de betaling van te leveren diensten is, maar een persoonlijke gift.
Paypal is nog niet in Kenia.
Zover ik weet is het wel op komst.
Via internetbankieren zou het ook moeten lukken, dat scheelt weer in de kosten, want via een bank kantoor is duurder.
Als er computes in het bankkantoor staan, kun je om assistentie vragen, en betaal je niet de hogere kantoorkosten. Dat kun je weer anders besteden, Fahari Stichting bvb :biggrin:.
Als het niet lukt, denk ik dat geld overmaken naar Monica via W.U. ook niet zo’n probleem zal zijn.
Zij is heus te vertrouwen, maar geld overmaken via W.U. is juridisch gezien altijd een persoonlijke gift voor de ontvanger, zonder garanties als het om te leveren diensten gaat.
Ik denk dat MWENDE bedoelde, dat als je een persoonlijke gift wil geven, dat je beter een tegoedbon van Nakumat of beltegoed kan sturen via de link die ze noemde, dan de dure Western Union gebruiken.
Handige tip van MWENDE!
Het op voorhand betalen van een bedrag voor je safari is gebruikelijk.
Het kan zijn, en het ziet ernaar uit, dat komende seizoen het drukste toeristen seizoen ooit wordt in Kenia.
Reden: cruise schepen vol met Chinezen en directe vluchten vanuit Rusland op Nairobi.
Goed voor de Kenianen, maar minder goed voor ons, de prijzen zullen op termijn ongetwijvelt nog verder stijgen.
Door het betalen van een bedrag op voorhand, is je plaats in de lodge waar je naartoe wilt en je safari gegarandeerd.
Met de SWIFT Code wordt dus de bank geïdentificeerd, dit was nodig om bij het internationale betalingsverkeer het geld naar de juiste bank te kunnen overmaken. Er dient bij een grensoverschrijdende overboeking namelijk gebruik gemaakt te worden van een SWIFT nummer. Sinds enkele jaren wordt de term SWIFT echter niet meer gebruikt, bij veel mensen is het nog wel een bekend begreep gebleven. Tegenwoordig wordt het de BIC Code genoemd.
Bent u op zoek naar een Swift Code, bekijk dan eens de Bic Code Pagina of gebruik de generator!
Ik heb in den beginne, toen MPESA nog niet mogelijk was vanuit Belgie, gewoon geld overgemaakt via de bank. Is heel duur, omdat ze een handeling moeten doen, manueel. Als je naam en adres van de bank hebt en het rekening nummer van de bestemmeling kan dat makkelijk.
Ze zullen we proberen je af te schepen.
In ieder geval moet jee eerst vragen wat het grapje je zal kosten. Ik zou je anders kunnen helpen via mijn boekhouder in Machakos.
Hebben het toch even via de Rabo gedaan. Kon gewoon met internetbankieren. Ik zag er geen land bij staan, maar had toen alle landen aan moeten vinken. Ben niet eens blond.
De stichting die mijn echtgenote en mijn dochter hebben opgezet heet African Children Future Fund.Zij sturen nu ong 40 kinderen naar de middelbare school in de omg van Mombasa
Diani children village is tochhet tehuis wat opgezet is door Yvonne Matiba?
Komen jullie veel in Diani?
Gr Wim