Ho(s)tel Newark of 's nachts vanuit NYC naar EWR

Hoi,

Ik ga over een tijdje naar New York. Mijn terugvlucht gaat 's ochtends om half 8 vanaf EWR.
Volgens mij is het alleen niet zo heel erg handig om 's ochtends heel vroeg met het OV vanaf NYC naar Newark Airport te gaan en wat ik heb begrepen is een taxi zo’n 70 dollar. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zit er nu aan te denken om een ho(s)tel te boeken in de buurt van het vliegveld zodat ik met n shuttle naar het vliegveld kan 's ochtends. Weet iemand een niet al te duur hotel in de buurt (de prijzen reizen de pan uit, helemaal omdat ik alleen ben en dus een 2 pers kamer moet boeken), hoeft niet van super kwaliteit te zijn want het is maar voor 1 nachtje:) Als ze maar een shuttle hebben.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Ilona

Het dichtstbijzijnde guesthouse (volgens Hostelworld) is in Jersey City (kleiner schiereiland tussen Manhattan en Newark). Zie voor meer details.

Jersey City Bed & Breakfast kan de moeite waard zijn. Prijzen starten rond 53 euro.

Verwacht echter niets dat zowel betaalbaar is als een eigen shuttleverbinding heeft.

Als je in Manhattan wilt blijven: vanaf Penn Station gaat er een tamelijk goede treinverbinding naar de SkyTrain van het vliegveld. Even kijken of er een trein gaat midden in de nacht en je kunt redelijk voordelig naar de luchthaven. Genoeg hostels op loopafstand van Penn Station (en de taxi kost een paar dollar voor een paar blokken binnen Manhattan).

Klinkt als n goed idee!
Weet iemand hoe het 's nachts in het New Yorkse OV gesteld is met veiligheid/junkies/etcetera? Met andere woorden kan ik als meisje daar met een gerust hart om 4 uur/half 5 's ochtends de trein/skytrain nemen?

Groetjes en alvast bedankt!
Ilona

Er zijn altijd wel reizigers in het OV, dus genoeg sociale controle. Ook in de trein loopt er een conducteur langs. Volgens mij komt dat wel goed. :wink: