Vervoer van JFK naar Newark airport

Ik arriveer op JFK op een vrijdag en moet naar Newark Airport.
Wat is de beste manier om daar te komen, bijv. met pendelbus service?
LCF

Mwha, taxi’s zijn niet zo duur hoor… Maar pendelbus kun je natuurlijk ook doen.

Taxi zal wel degelijk prijzig zijn, het standaard tarief van JFK naar Manhattan is $45 exclusief tol en fooi, en van Newark naar Manhattan moet je ook rekenen op zeker $50 exclusief tol en fooi. Nu zal je die bedragen wellicht niet zomaar kunnen optellen, maar het geeft wel een idee, alles bij elkaar ben je waarschijnlijk toch zo $100 kwijt.

Een goedkoper en waarschijnlijk ook sneller alternatief is dan de trein, vanaf JFK de Airtrain naar Jamaica, daar de LIRR naar Penn Station, en vanaf daar de NJ Transit en Airtrain naar Newark. De kosten hiervan zullen in totaal ongeveer $25 zijn, en alles bij elkaar zal je zo ruim anderhalf uur onderweg zijn.

Ik heb overigens geen idee wat de mogelijkheden met bussen zijn, wellicht iets goedkoper, maar waarschijnlijk ook een stuk langzamer. En voor de duidelijkheid: ik heb zelf ook geen ervaring met die treinverbeinding, op Newark ben ik sowieso nog nooit geweest, en vanaf JFK is met 3 of 4 man een taxi rechtstreeks naar het hotel toch ook wel een praktische optie…

Tuurlijk, er zijn altijd goedkopere manieren van vervoer :wink: Maar alsnog vind ik een taxi niet zo duur hoor…