Ervaringen met Newark International Airport (Newark, VS)

In tegenstelling wat op de site staat ben je met de taxi van Newark naar Manhattan niet ongeveer $55 kwijt, maar $ 90,- à $ 100,- dit is dan wel inclusief tax, tol en tip. Tussen 4 p.m. en 8 p.m. wordt bijvoorbeeld ook een spitstarief gerekend.
Tip: twijfel niet aan de eerlijkheid van de chauffeur want toen werd hij erg onvriendelijk!!!

Welkom in Noord-Amerika. Alle vermelde prijzen zijn standaard exclusief belastingen, toeslagen en fooien. Anders staat het er vaak heel nadrukkelijk bij. :wink:

Positief.
In december 2011 op Newark geland vanuit amsterdam. We hadden al weinig tijd voor de overstap naar Orlando maar nu was het vliegtuig ook nog een half uur later geland (tegenwind) Omdat mijn reisgenoot minder valide was had ik rolstoel assistentie aangevraagd. Er stond dus bij de gate iemand op haar te wachten met een rolstoel. Die bracht ons naar een plek in de lounge van de C-terminal en zeij ons even te wachten op de electrokar. Vervolgens werden we met vieren met zo’n overmaatse golfcart naar een gate aan de andere zijde van de terminal gereden (dit i.v.m. een late gate wisseling) waar nog net op tijd aankwamen want 5 minuten later werd het vliegtuig van de gate geduwd.

NEGATIEF!!! Wat een stelletje chagarijnen aan de balie. We kwamen daar midden in de nacht, op doorreis naar Mexico, en hebben daar ong. 4uur gestaan. Iedereen eenn irisscan en fingerprint. En maak maar geen grapje, want humor hebben die Yanken niet.

Dat is gewoon de Amerikaanse douane, dat heeft niets specifiek met Newark te maken. :wink:

Mijn eigen ervaringen met Newark Liberty Airport zijn wel positief (2008?)
In ieder geval een verzorgde luchthaven, relatief schoon en genoeg te doen tijdens het wachten op vertrek van de vlucht. Boetiekjes, café met bier van de lokale microbrouwerij, etc.
Om bij het treinstation te komen is zelfs nog relatief simpel met de monorail. Staat mij alleen nog wel bij dat ik mijn bagage van een lange trap af moest sleuren… (Wellicht had onze groep studenten bewust niet gekozen voor een lift?)