Ho Chi Min - Mekong Delta - Phu Quoc

Beste Allen,

Ik heb nog een vraag t.a.v. mijn planning voor mijn reis in Juli 2014.
Ik kom op een donderdag aan in Ho Chi Min (12:40 Ho Chi Min - Hoi An). Mijn volgende vlucht is pas weer geboekt op maandag (14:50 Can Tho - Phu Quoc). Nu twijfel ik of ik 2 of 3 nachten zal doorbrengen in Ho Chi Min.

Schema 1:
donderdag: middag aankomst Ho chi Min (12:40) namiddag in Ho Chi Min
vrijdag: Ho Chi Min
zaterdag: Ho Chi Min
Zondag: Ho Chi Min - 's ochtends vroeg Can Tho (Nguyen Homestay) 's middags lekker fietsen
maandag: Phon Dien market daarna naar luchthaven Can Tho en op naar Phu Quoc (14:50)

Schema 2:
Donderdag: middag aankomst Ho Chi Min (12:40) namiddag in Ho Chi Min
vrijdag: Ho Chi Min
zaterdag: Ho Chi Min - naar Can Tho in de middag (Nguyen Homestay) aankomst laat middag
zondag: lekker fietsen in omgeving, 's avond nog een tocht over de wateren
maandag: Phon Dien market daarna naar luchthaven Can Tho en op naar Phu Quoc (14:50)

Mijn twijfel is of ik met schema 2 wel lang genoeg in Ho Chi Min ben. De stad wil ik graag zien. Alle omliggende bezienswaardigheden trekken mij minder. Anderzijds is 2 dagen niet te lang om op 1 plek te blijven (Can Tho Nguyen Homestay). Rijden er bussen op zondag naar Can Tho. Lijkt me wel maar je weet maar nooit.

Ik hoor graag jullie meningen!

Groetjes Matthijs

Ik weet niet wat je in HCMC wilt bezoeken ( wil je ook naar de ondergrondse tunnels? Zoja daar ben je n dagtochtje mee zoet alleen al. Wil je naar china town? Das vanaf t backpackers district ook weer n uur heen en terug alleen al… )… ik had aan 1 volle dag genoeg aan HCMC genoeg, maar ik vond het belangrijker om meer in de countryside te verblijven dan in n grote stad. wat wil je gaan zien? Misschien kan ik je dan betere indicatie geven

Hallo Matthijs,

Heb je post gelezen en heb nog een optie 3

Donderdag
Aankomst Saigon om 12:40, transfer naar hotel en inchecken.
Dan weet ik nog wel iets heel moois en romantisch in Saigon aan het water, om te dineren .

Vrijdag
De stad bekijken

Zaterdag
Naar de Mekong en dan overnachten op het eiland bij Cai Be.
Je neem t dan dus een trip naar Cai Be en overnacht op het eiland ( homestay ).
Omdat je dan in de middag, rond de lunch aankomt, heb je de gehele middag om te fietsen; 0.0 tourist te zien op het eiland wanneer je gaar fietsen.

Zondag rond 11 uur naar Can Tho, aankomst dan rond 14 uur.
Daar niet naar een homestay gaan maar in Can Tho stad blijven en daar een hotel regelen, de avond markt en wat drinken aan de rivier.

Maandag.
Dan vroeg opstaan en dan naar Cai Rang en naar Phong Dien.
Na deze trip naar je hotel en uitchecken en naar het vliegveld voor PQ.

Nu even eventuele vragen van voor te zijn.

Homestay
In principe bestaat dit niet, en is het gewoon een hotel.
De prijzen zijn ook conform prijzen daarvan.

Een echte home stay is pas wanneer je naar het politiebureau moet met de eigenaar van het huis en dan toestemming krijgt om daar te logeren.
In alle andere gevallen is er een vergunning verleent om touristen onderdak te verlenen en en dus ben je een hotel.

Of je dit nu een sterren hotel noemt , hostel of homestay maakt niet uit, je exploiteerd een hotel.
Prijs van een leuk 2/3 sterren hotel is soms / vaak gelijk aan de prijs van een homestay ( deze is vaak basic ).

Voordeel van een "homestay "is wel dat deze op leuke plekken staan en wat achteraf.
Nadeel is dan natuurlijk dat je , wanneer je wat wilt boeken zij ook dit kunnen regelen en je niet naar de stad gaat om het te vergelijken.
Je bent in de stad goedkoper uit .

Hoop dat dit je weer aan het denken zet en niet ten koste gaat gaat van de mooiste dag dag van je leven?

gr.
Ton.

Beste AzieAzie en Tom,

Dank voor beide berichten. Ik ben zelf ook niet zo’n stadsmens maar van zelfsprekend kom je niet elke dag in Ho Chi Min. Ik ben ook niet het type reiziger dat meerdere malen naar 1 land terug gaat dus ik wil de vibe en de stad wel bezocht hebben.
Ik wil graag alle highlights van de stad bezichtigen en het chinese district vind ik ook nog wel interessant. Hoewel ik China al bereisd heb is de vraag of dit wel nodig is. Ik heb niet de behoefte om de Chi Chu tunnels te bezoeken. Ik vermoed dat 1,5 dag dus wel voldoende zal zijn?
Wat betreft mijn bezoek aan de Mekong delta heb ik inmiddels al 1 homestay geboekt, namelijk Nguyen shack nabij Can Tho van zondag op maandag. Hiermee is de optie van 2 of 3 nachten Ho Chi Min nog steeds open. Ik neem aan dat het nog steeds een optie is om daarvoor naar Cai be te gaan? hoe is Cai Be stad?
@ ton: romantische zijn altijd welkom!

Ik hoor graag van jullie

Groet Matthijs

Hallo Matthijs,

Ik heb een tijdje geleden een wandelroute op de site geplaatst, en denk dat deze voor jouw dan voor jouw wel geschikt is.
Met deze route, zelf gemaakt, heb je de meeste bezienswaardigheden op de route in distict 1.

Je kan er eventueel makkelijk even van afwijken en naar de Bitexco toren gaan als je dat zou willen om de stad van boven te zien.

China Town.
Is net wat zoekt, maar in China town in Saigon is de sfeer net even anders dan in distict 1.
Maar zoals je zelf al kan bedenken met veel pagodes, een grote markt ( indoor ).
Is wel een beetje uit de buurt van district 1; wanneer je daar zou verblijven.

Maar om de sfeer van Saigon te proeven is inderdaad 1.5 dag voldoende.
Voor het avondeten is mijn favoriet eigenlijk barbeque gardenn ", vlakbij Ben Tanh market, maar de echt romantische plek in Saigon is wel
Van Thanh, een rustpunt in Saigon.

Een groot park in Saigon aan een meer met een restaurant.

Een foto van het restaurant voor het idee.

Mekong Delta.
Las dat je een , of meerdere overnachtingen in Can Tho hebt geregeld?

Pak ook even je vorige post erbij en denk dan 2?

Om in Can Tho te komen kan je dit doen met de bus of met een een stop in Cai Be / My Tho.
Je zou dit kunnen doen via Cai Be, en dan daar wat varen en lunchen op een eiland en eventueel daar overnachten, je kan op hte grotere eiland ook fietsen en gegarandeerd max 2 touristen.

Dag erop naar Can Tho.
of
Saigon naar Cai Be , daar varen, lunchen en dan door naar Can Tho ( is maar 70 km van elkaar ) en dan overnachten bij je geboekte verblijf. en dan volgens het plan van fietsen, dag erop de drijvende markt van Cai Rang ( is de must ) en Phong Dien.
Kan je halen met je vlucht naar PQ; maar wel heel vroeg ( 5 a 5:30 ) aan deze trip beginnen wanneer je Phong Dien erbij wilt doen.

In Cai Be zou ik dus alleen op het eiland overnachten, kan de naam niet vinden, maar kom erop terug, prima lokatie en ook pal aan een zijstroompje van de rivier.

Hoop dat dit je weer wat kan helpen?

gr.
Ton.