Hilmexico en andere taalcursussen

Hallo allemaal,

Ik wil begin februari voor 6 a 7 maanden naar Mexico gaan voor een taalcursus en werk. Ik vond een link op dit forum naar hilmexico.com, hier kun je een taalcursus volgen die erg goedkoop is omdat je er ook vrijwilligerswerk bij doet. Voor mij is dit echt heel goed te doen qua prijs en zo kan ik de eerste 4 maanden in mexico veel leren. Na de cursus wil ik nog 3 maanden ergens werken en een beetje reizen.

Mijn grote vraag is of er mensen hier op dit forum zijn die ervaring hebben met hilmexico en hoe die cursus en het werk daar is?

En ik ben nog op zoek naar andere soortgelijke cursussen met vrijwilligerswerk. Alle informatie is welkom.

Alvast bedankt,

groeten Phelim

Hey,

Als je ff bij andere topics kijkt kan je zien dat ik ook op zoek ben naar een geschikte plek in Mexico voor een taalcursus… :wink:
Yucatan heb ik inmiddels afgeschreven, omdat hier de mensen veelal Engels spreken doordat het zo toeristisch is… Misschien iets voor jouw om daar werk te gaan zoeken?

hilmexico.com spreekt mij zeer aan, omdat je het leren van de taal kunt combineren met het werken in een weeshuis. Je hebt me enthousiast gemaakt haha. Iemand hier ervaring in? Verder ben ik ook niet zo op de hoogte van ander vrijwilligerswerk… is weinig over te vinden! :frown:

groetjes,

Rianne

Hey misschien is Yacutan inderdaad een goede plek om snel werk te vinden maar moet eerst nog de taal goed leren. Hilmexico is gewoon erg goedkoop en werken in het weeshuis spreekt me ook erg aan, daarna zou ik inderdaad wel naar yacutan willen.

Maar zijn er nog mensen op het forum die ervaring hebben met Hilmexico??

Groeten Phelim

heb even gekeken op hun website. Het lijkt allemaal goedkoop maar is het niet echt. De truc is dat je maar 8 uur les per week krijgt en je inschrijfgeld betaald.

Om even een goed vergelijk te maken. 4 maanden les kost 650 Euro als je het in éénkeer betaald. Dit is 899 USD voor 134 uur les. Deze prijs is niet bijzonder. Veel taal scholen bieden dit aan.

Verder maken ze volgens mij ook een foutje in de kosten berekening. Op hun website staat de volgende tekst. “50 euro a month for costs like gas/water/electricity and use of internet” Hier lijkt het dat je niet meer betaald dan 50 euro per maand maar verder staat er de volgende tekst “you will stay 4 months… you pay for accommodations: 200 euro (4 x 50)”. Hier uit blijkt dat je niet 50 euro per maand betaald maar per week.

Verder betaal je 150 euro inschrijf geld. Jammer dat ze dat niet vermelden bij het totalen koste plaatje. Komt trouwens vaak voor.

Totale kosten zouden volgens mij zijn voor 4 maanden les en accommodatie.

je betaald voor acommodatie: 200 euro (4 x 50) Spaanse cursus als je vooraf betaald: 650 euro, inschrijf geld 150 euro … geeft een totaal van 1000 euro (1338 USD).

Om even een vergelijk te maken met onze school in Mexico.

1 maand spaans (80 uur ipv 34 uur) 534 USD
28 nachten gast gezin (3 maaltijden ipv 2) 504 USD
Totaal 1038 USD (750 euro)

Is dus goedkoper en je krijgt meer dan het dubbele aantal les uren en één maaltijd meer per dag. Wij zijn niet bijzonder goedkoop maar ook zeker niet duur.

Dit is een voorbeeld van onze school maar er zijn veel meer scholen die deze prijzen aanbieden. Let goed op op verborgen kosten zoals ik die noem. Inschrijfgeld, kosten voor materiaal, plaatsing in gastgezin kosten, annulerings kosten etc. Verder moet je ook op leten op de woorden zoals les uur. Dit zijn vaak namelijk niet volledige uren en soms zelfs maar 45 minuten.

Verder organiseren veel scholen vrijwilligerswerk zoals op deze school en onze school en zijn er geen kosten aan verbonden.

Wouter

Yeeeaaahhh!!

Ik ga in ieder geval in februari 2008 naar Mexico!!! Ik heb me aangemeld op Hillmexico.com en al meerdere malen contact er over gehad!! Het is allemaal opgezet door een Nederlandse man die is getrouwd met een Chileense vrouw. Over het algemeen komen er veel Nederlandse vrijwilligers! Er zijn ook al veel webloggen over, leuk om die verhalen ook te lezen!
En btw ik vind het nog redelijk goedkoop als ik bekijk wat ik allemaal op internet tegenkom! Moge het duidelijk zijn dat het voor 4 maanden is, dat eten er ook bij in zit en dat je het Spaans ook flink kunt oefenen in de praktijk… De voorbereidingen zijn begonnen! Ga jij nog Phelim?! En wie gaat er nog meer?

Groetjes,

Rianne

De 50 euro per maand klopt wel, de 4x50 staat voor 4 keer een maand keer 50 euro, voor je onderdak betaal je dus 200 euro voor 4 maanden. Dit is omdat je daarnaast vrijwilligerswerk doet op het tehuis voor weeskinderen. De taal cursus komt daar nog bij en bedraagt 180 euro per maand (en vanaf juni 2008 200 euro per maand). Dan komt er inderdaad nog inschrijfgeld bovenop. Nu kom je dus uit op 1070 euro voor vier maanden en vanaf juni kom je uit op 1150 euro voor vier maanden.
Je krijgt hier echter nog wel korting op als je het gehele bedrag in één keer betaald.
Ik ga zelf in sep. 2008 naar Colima toe en heb het dus allemaal goed bekeken.
Gr. Mara

Nogmaals dit is niet erg goed koop zoals de eerste poster vermeld. De vrijwillgers organisatie waar wij mee werken bied het nu zelfs heel goed koop aan. Voor de mensen die een maand vrijwilligers werk doen slechts 1800 pesos wat ongeveer 112 euro is per maand voor een kamer zonder maaltijden. Vrijwilligers werk is gratis en voor spaans betaal je 382 euro per maand. Dat maakt een totaal van 494 euro per maand. Dit is pas goedkoop.

Wouter

Ik betaal 800 euro all in voor 3 maanden daar!! :wink:
Taalcursus, kamer, 2 maaltijden per dag, internet, gas, water, licht enz enz.
Ik heb gekozen voor Hilmexico en ik vertrek maandag! Zin in :-D!!
Jammer dat we elkaar mislopen Mara, want ik ben er tot begin mei!! :wink: