Highschool in Virginia

Onze dochter wil in 2011 voor een jaar naar familie in Virginia.
Tijdens dit jaar wil ze naar de highschool,
-moet zij aan bepaalde voorwaarden voldoen?
-hoe zit het met schoolgeld?
-hoe gaat het met de visa?
-kan je met Vmbo-Tl naar de Highschool?
-is sport (basketbal) gekoppeld aan school?
-wanneer moet ze ingeschreven staan bij de school?

En er zijn nog veel meer vragen, heeft iemand dit eerder aan de hand gehad? Dan zou ik graag informatie willen hebben.

Misschien is het het beste om met de desbetreffende highschool contact op te nemen, zij kunnen dan alles vertellen over voorwaarden, wanneer ze moet worden ingeschreven en schoolgeld.

Voor zaken als het visum kan je het beste kijken op de website van het Amerikaans Consulaat, aangezien ze langer dan 90 dagen weg zal blijven en naar school zal gaan heeft ze iets anders nodig dan de Visa Waiver.

De Amerikaanse highschools werken niet met een Vmbo-Havo-Vwo systeem, vaak ligt het niveau rond Vmbo/Havo dus met Vmbo-t zal ze het denk ik wel redden.

Scholen zijn vaak erg “into school spirit” wat ook inhoudt dat sporten een erg grote rol speelt binnen de scholen.

Het lijkt mij ook dat jullie in Nederland goed moeten vaststellen wat ze daar zal gaan doen ivm de Nederlandse leerplicht en kwalificatieplicht.

Op deze website van het Fulbright Center te Amsterdam staat erg veel informatie over middelbare scholen in de Verenigde Staten, dit kan misschien van pas komen. Je kan ook met deze mensen contact opnemen en wellicht een afspraak maken om al je vragen door te nemen.

Succes met alles en ik hoor graag hoe het allemaal lukt!