Ik wil mijn eigen weg volgen!

Hey hoi haaaaay daar people,

Ik ben een meisje vann 15 jaar en word bijna 16! ik zit nu in 4 havo en heb geen enkel idee over wat ik later wil worden of over wat voor een studie ik wil gaan volgen.
het enige wat ik weet is dat ik zodra ik klaar ben met de middelbare school (over ongeveer 2 jaar) naar de VS wil emigreren.
dit is mijn droom sinds ik naar de middelbare school ging. Het klinkt erg naif (geen idee hoe je dat schrijft oops) maar ik heb hier zo mijn reden voor!
Ik ben van plan om naar California te emirgreren omdat ik deels spaans ben en de spaanse cuultuur hier erg overheerst! Eerst dacht ik aan studeren op aan de UCLA (univercity California Los Angeles) maar aangezien dit alleen is weggelegd voor mensen met miljoen eurotjes op de bank heb ik dit idee maar geschrapt!

mijn ouders geloven niet in mijn hele toekomst in amerika en zeggen dat het allemaal onmogelijk is. ergens hebben ze wel gelijk met hun zeur praatjes maar ik geloof in mezelf en als je iets graag genoeg wilt is het mogelijk toch!!!

dit is het deel waar ik jullie nodig heb!
als ik klaar ben met de middelbare school ben ik 17. Mijn plan is om dan nog tot net voor de zomervakantie in nederland te blijven en nog die laatste centjes te verdienen. Ik vraag me alleen af of

1. het mogelijk is om op je 17e al te emigreren, of moet ik wachten tot mijn 18e?

2. of het mogelijk is om tijdens de 3 maanden die je vissum geldig zijn er voor te zorgen dat je een baantje krijgt waardoor je visum verlangt kan worden of hoe ik anders mijn visum kan verlengen?

ik heb nog veel meer vagen maar als jullie meer weten over het hele emigratie proces voor de VS, laat het me weten. ik ben net begonnen met alles uitzoeken dus alle feitjes en tips zijn welkom!!!

groetjes FLYINGKID:wereld:

Hoi FLYINGKID,welkom op wereldwijzer!
Ik geloof best dat je vele vragen hebt en ik kan ze waarschijnlijk niet allemaal voor je beantwoorden. Het beste is om naar website van de USA government te bezoeken zie deze link en alle informatie te lezen en veel vragen te stellen.
Natuurlijk kan je bij ons op het Amerika Forum ook terecht met al je vragen.
Succ6 nog met je toekomstplannen ! :slight_smile:
Mert vriendelijke reisgroet,
georgessiam.:chin: