Hoi iedereen,
Ik ben 15 jaar oud en zit in de 3e van VMBO-TL
Vanaf leeftijd 12 wil ik al naar Amerika( Illinois)
Ergens in de Mid-west wil ik gaan wonen
Niet dat het makkelijk is maar nu kwam ik op deze site
Hier kun je tussen je 14-18 leeftijd uitwisselingen gaan doen naar amerika
Ik zou dit graag willen in jan 2012 of aug 2012
Hebben jullie enige ervarig hier mee en hoe moet ik dit aanpakken?
Met visums enz, en moet je dit hieronder dan zelf betalen?
Dit is een stukje van de site
Hier vind je al onze programmaprijzen voor een schooljaar of een semester. Onze programma’s beginnen in juli/augustus of in januari. Houd er rekening mee dat persoonlijke uitgaven als verzekering, zakgeld, schoollunches, activiteiten in je vrije tijd en visumkosten niet bij de programmakosten zijn inbegrepen.
USA Semester: 6,490 euro Schooljaar: 6,790 euro
Dit zijn de kosten voor Januari 2012
De onderdelen en services die hieronder worden vermeld zjn inbegrepen bij de EF High School Year programmakosten.
Programma
[ul]
[li]Gegarandeerde plaatsing bij een geselecteerd, gescreend en voorbereid gastgezin[/li][li]Gegarandeerde schoolregistratie in het gekozen gastland[/li][li]Schoolboeken voor verplichte vakken[/li][li]Relevante visumdocumenten en begeleiding met visumaanmelding. (kosten voor visumaanvraag niet inbegrepen bij de programmakosten)[/li][/ul]Reizen
[ul]
[li]Vlucht naar en van je gastland[/li][li]Medewerkers en/of jouw gastgezin zullen je helpen als je arriveert in je gastland, en wanneer je weer vertrekt[/li][/ul]Begeleiding
[ul]
[li]Gegarandeerde plaatsing in een geselecteerd en gescreend gastgezin[/li][li]Plaatsing op een openbare high school in jouw gastland[/li][li]Hulp bij benodigde documenten en visumaanvraag[/li][li]24-uurs assistentie in jouw gastland[/li][li]Bijeenkomst in jouw gastland voordat je naar huis vertrekt[/li][li]Steun en hulp van het EF kantoor in jouw thuisland[/li][li]Advies en steun van jouw lokale vertegenwoordiger tijdens jouw uitwisselingsjaar[/li][li]Een mentor die ook een oud High School Year student is[/li][li]Informatieve welkomstbijeenkomst in jouw gastland zodra je gearriveerd bent[/li][/ul]Voorbereiding
[ul]
[li]Student handbook[/li][li]Preparation handbook[/li][li]Practical information handbook[/li][li]Maandelijks voorbereidingsmateriaal[/li][li]Verplichte voorbereidingsbijeenkomst voor jou en je ouders voor vertrek[/li][li]Travel guide[/li][/ul]Extra Onderdelen
[ul]
[li]EF tas en t-shirt[/li][li]Student ID kaart[/li][li]Telefoonkaart[/li][li]Jouw eigen “My High School Year” website, waar je toegang toe hebt voor, tijdens en na jouw jaar in het buitenland[/li][li]Certificate of completion als bewijs van jouw High School Year in het buitenland[/li][li]Gratis lidmaatschap op de EF High School Year Returnee Club en de EF Alumni Club[/li][/ul]Neem contact op met het EF kantoor als jij andere opties wilt bespreken om jouw uitwisselingsjaar te financieren.
Betalingsoverzicht
De programmakosten zijn verdeeld in drie of vier termijnen. Jouw lokale EF kantoor kan jouw meer details geven. Een financieel voorbeeld voor een uitwisselingsjaar is bijvoorbeeld:
[ul]
[li]Twee weken na acceptatie: 10-20% van de totale programmakosten[/li][li]Vijf maanden voor vertrek: 25-30% van de totale programmakosten[/li][li]Drie maanden voor vertrek: 25-30% van de totale programmakosten[/li][li]Twee maanden voor vetrek: Resterende programmakosten[/li][/ul]Beurzen
EF stelt ieder jaar een aantal beurzen beschikbaar. De studiebeurzen worden uitgereikt op basis van een aantal factoren zoals cijfers, motivatie en je financiële situatie.
Neem voor meer informatie contact met ons op via 020-574 54 64 over beschikbare studiebeurzen en hoe jij je hiervoor aan kunt melden.
Persoonlijke Kosten
We raden je aan om rekening te houden met ongeveer 250 Euro per maand aan zakgeld.
Om de kosten ongeveer te kunnen berekenen, vind je hier een lijst van sommige gebruikelijke dingen die niet bij de programmakosten zijn inbegrepen:
[ul]
[li]Verzekering [e4][/li][li]Zakgeld[/li][li]Telefoonkosten[/li][li]Vervoer naar en van school[/li][li]Schoolboeken (behalve voor verplichte vakken)[/li][li]Schoollunches[/li][li]Reizen in het gastland[/li][li]Toiletartikelen[/li][li]Kleding[/li][li]Club Lidmaatschap[/li][li]Vrijetijdsactiviteiten[/li][li]Schooluniformen, indien nodig[/li][li]Visumkosten[/li][li]Luchthaven- of brandstofbelasting[/li][/ul]Weten jullie hoe ik dit moet doen en of dit wel mogelijk is
Want wal zijn de kosten nu dan?
:cheer::vak02::dag::wereld: