Hallo forummers,
Ik zou graag na mijn middelbareschool een jaar naar een highschool in het buitenland willen. Ik heb een selectie gemaakt van de landen waar ik graag heen zou willen. Voorkeur van hoog naar laag: 1. Nieuw-Zeeland 2. USA. 3 Costa rica 4. Frankrijk. Ik heb de volgende organisaties gevonden die een highschool programma aanbieden: Education first (EF), Travel Active, STS, AFS, YFU, en Into. Niet elke organisatie biedt alle 4 mijn voorkeurs landen. EF wel mijn 4 voorkeurslanden. Travel Active kan je niet naar Costa Rica. Bij STS kan je ook niet naar Costa Rica. Bij YFU kan je niet naar Costa Rica en Nieuw-Zeeland. Bij AFS kan je naar alle 4. Bij Into kun je ook niet naar Costa Rica. Dus eigenlijk valt YFU af want je kan dan niet naar mijn 1 ste voorkeursland. Nu wil ik van jullie weten wat zijn jullie ervaringen met de opgenoemde organisaties? dus met prijzen, begeleiding voor de reis, en tijdens de reis, goede gastgezinnnen, kortom hoe was het geregeld? Ik heb van alle organisaties goede dingen gehoord dat het leuk was en goed geregeld. Maar ook slechte dingen zoals: slecht geregeld te duur enz. Ik weet niet welke berichten waar zijn over de organisaties. dus vraag ik jullie om duidelijkheid. Wat is de beste organisatie?
Vergeet niet je ervaringen te vermelden.
Alvast bedankt.
Groetjes,
(Jullie mogen het topic wel verplaatsen, ik wist niet waar het moest)
Hallo,
Zelf ben ik op mn 16e met travel active een halfjaar naar Canada geweest (high school year programma). Ik heb daar echt een hele goede tijd gehad en de ervaring was geweldig! Ik zou niet voor een organisatie gaan die persé je top 4 aanbied, want de kans dat het je eerste keus wordt is bij alle organisaties even groot, gewoon voor je eerste keus gaan dus!
Mijn ervaring met travel active:
Ze waren vrij duur, maar de begeleiding vooraf was erg goed. Je kreeg een persoonlijk gesprek om de reden te achterhalen waarom je weg wilt. Nu is het zo als je voor jezelf gaat, voor je persoonlijke ontwikkeling, etc. je natuurlijk zo mag gaan van ze 
de begeleiding ter plekke was ook goed, mijn vliegtuig was vertraagd en door de hevige sneeuw ging mijn taxi naar mijn dorp (6 uur rijden van t vliegveld) niet, en mn gastouders konden me niet ophalen. Dus hadden zij iemand geregeld die mij in een hotel onderbracht en de volgende dag kwam ophalen.
Mijn gastgezin was wat minder, en ze hadden me neit zelf gekozen maar toegekregen, dat is anders dan aan mij van te voren verteld was over hoe het zou gaan.
de begeleiding na afloop is wat je zelf wilt. Je kunt je ervaringen delen met anderen, maar je kunt t ook zelf verwerken.
veel plezier!
Hoi,
Heb je bij Travel active niet dat je gastgezin je moet kiezen? Weet jij ook toevallig of je als je eindexamen hebt gedaan als nog een 6 gemiddeld moet staan? Ik sta nu nog nul onvoldoendes en 6 gemiddeld (4havo) maar ik denk met het examen niet meer. Kun je me misschien nog meer vertellen over hoe het was in Canada?
Groetjes
Helaas hebben wij heel slechte ervaring met ef. Voor vertrek moesten we 3000 euro extra betalen omdat de dollar veel duurder was geworden. Stond in de kleine lettertjes! Vervolgens klikte het niet met het gastgezin en moest onze zoon vertrekken. Achteraf bleek dat er al een nieuw zieltje onderweg was die ook de gehele reissom had betaald. Onze zoon is na vier maanden naar huis gekomen omdat hij bij het nieuwe gezin niet meer naar school kon, omdat daar geen highschool was. Hij kon wel oppassen op de baby. Lekker slim van ef, maar daar had hij natuurlijk geen zin in. Totale grap heeft 15000,00 euro gekost. Het gaat bij ef echt alleen maar over geld! Mijn advies, zoek een andere organisatie, die zijn er genoeg