Ik heb jullie hulp nodig, want ik zie door de bomen het bos niet meer!
Ik wil graag na mijn VWO 6 een semester studeren in Zuid-Amerika voordat ik begin aan mijn spaanstalige universitaire opleiding.
Ik zou dan eerst een half jaar in Nederland willen werken om het nodige geld bij elkaar te sprokkelen en daarna voor een half jaar weg. Het probleem is dat ik dan al bijna 19 ben, want ik ben in maart jarig. Nu hebben heel veel organisaties een leeftijdsgrens van 18 en 6 maanden. Weet iemand of ze hier heel nauw meer zijn?
Ik heb al bij meerdere organisatie informatie opgevraagd zoals YFU, Into, WEP an AFS. Alleen weet ik echt niet wat goed is enz.
Heeft iemand ervaring met een van deze organisatie of weet iemand nog een andere goede organisatie?
Als je vooral voor de Spaanse taal gaat kan je natuurlijk ook overwegen om naar een taalschool te gaan ipv een semester op een high school waar je ook veel algemene vakken krijgt. Op een taalschool zal je Spaans denk ik wat sneller gaan… en ik denk dat het ook een stuk goedkoper zal zijn.
Bedankt voor je reactie!
Het klopt dat naar een taalschool gaan goedkoper is, maar toch denk ik dat ik er meer aan heb om een half jaar echt ondergedompeld te worden in de latijnse-amerikaanse cultuur. Voor mij betekent dat bij een gastgezin wonen en alleen maar lokale mensen om mij heen. Bij een vrijwilligersproject of taalschool heb je al gauw andere westerse mensen om je heen.
Daarom heb ik besloten om naar een high school te gaan. Ook omdat mijn ouders dat liever hebben dan een taalschool.
Maar alsnog bedankt voor de suggestie!