Ik heb jullie hulp nodig, want ik zie door de bomen het bos niet meer!
Ik wil graag na mijn VWO 6 een semester studeren in Zuid-Amerika voordat ik begin aan mijn spaanstalige universitaire opleiding. Argentinië lijkt mij erg leuk!
Ik zou dan eerst een half jaar in Nederland willen werken om het nodige geld bij elkaar te sprokkelen en daarna voor een half jaar weg. Het probleem is dat ik dan al bijna 19 ben, want ik ben in maart jarig. Nu hebben heel veel organisaties een leeftijdsgrens van 18 en 6 maanden. Weet iemand of ze hier heel nauw meer zijn?
Ik heb al bij meerdere organisatie informatie opgevraagd zoals YFU, Into, WEP an AFS. Alleen weet ik echt niet wat goed is enz.
Heeft iemand ervaring met een van deze organisatie of weet iemand nog een andere goede organisatie?
in ben in 1995-1996 op 19-20 jarige leeftijd met YFU naar slowakije geweest.
Daar gewoon naar de middelbare school geweest, en een leerzaam jaar gehad.
ik zou gewoon met een van die organisties gaan, beetje aandringen dat een paar maanden ouder niet zo een probleem is.
willen ze echt niet, probeer zelf wat te regelen. je hebt niet per se zo een organisatie nodig om een half (jaar) naar het buitenland te gaan.
je kunt ook gewoon wat vrijwilligerswerk gaan doen, dus wat rondreizen en werken combineren, b.v. via wwoof, of workaway of helpexchange en velen meer. in NL zelf heb je organisaties als SIW en VIA.
Ik wil je ook wel zelf een beetje helpen en begeleiden.
hoe dan ook, vind je weg, en doe het, naar het buitenland gaan, als start van een interessant leven als wereldburger.
Bedankt voor je reactie!
Ik heb al bij verschillende organisaties informatie opgevraagd en ga ook naar een aantal info dagen. Kijken wat daar uit komt! Over YFU heb ik idd goede verhalen gehoord.
Rondreizen enz. gaat hem niet worden, want dat hebben mijn ouders liever niet…
Bedankt voor je contact gegevens. Als ik ergens hulp bij nodig heb zal ik aan je denken!
Het is inderdaad goed om op je hoede te zijn. Ik ken meerdere Nederlandse jonge vrouwen die zonder noemenswaardige problemen in Argentinië wonen, en voor Zuid-Amerikaanse begrippen is het eigenlijk buitengewoon veilig, maar als meisje van jouw leeftijd is het zeker geen goed idee om ook daadwerkelijk alleen in het land rond te dralen. Wie weet ontmoet je wel leuke, nieuwe mensen als je eenmaal daar bent en kun je altijd nog samen met hen wat interessante plekken bezoeken, die zijn er ten overvloede. Want het zou ook wel zonde zijn om buiten de stad waar je woont helemaal niets van het land te zien.
Ik wens je alvast veel plezier, op deze manier kom je er wel in het leven! En we helpen je natuurlijk graag met al je verdere vragen.
Nienke gezien jouw leeftijd en je opleiding kun je ook heel makkelijk wat gaan studeren aan een universiteit in Buenos Aires. Je ontmoet dan ook meteen mensen waar je mee kunt reizen en excursies kan gaan doen. Er zijn best veel buitenlandse mensen van jouw leeftijd in Buenos Aires.
Ik zou niet voor een highschool jaar gaan, dan kom je echt niet in contact met leeftijdsgenoten, maar veel jonger.
Suc6!
Ja klopt! Ben erachter gekomen dat een high school toch niet helemaal geschikt is voor mij aangezien mijn leeftijd. Ik ben me nu een beetje aan het orienteren voor een soort college oid.
Ik heb hier 2links van de bekendste universiteiten in BsAs. De eerste is voor Argentijnse studenten gratis, de 2e niet als ik het goed heb. Er zijn regelmatig ook Nederlandse studenten aan het studeren daar. Misschien heb je er wat aan.
Geen idee Nienke, schrijf ze gewoon maar aan met wat de mogelijkheden zijn.
Een andere optie is een talenschool, die zijn er zat, maar ik weet niet of je dat zoekt. Die talenscholen hebben soms ook vrijwilligerswerk. Ik ken persoonlijk zelf geen mensen die dat hebben gedaan, maar heb er wel wat over gelezen. Ik denk dat het gewoon een kwestie van googlen is of misschien kun je wat vinden op Facebook? Suc6 in ieder geval, Buenos Aires is een geweldige stad!