Het weer op de Friendship Highway van Lhasa naar Kathmandu in juni ?

Ik ben vanaf eind mei in Lhasa en ga met de fiets de Friendship Highway fietsen. Wie heeft reeds in dit gedeelte van Tibet gefietst de eerste 2 à 3 weken van juni ? Welk weer mag ik verwachten ?

Bedankt,

Johan Van Goethem

Dat verbaast me hogelijk! Hoe jeb je dat kunnen regelen-of denk je nu nog dat je dat zo maar mag?
Het is hoog, heel droog, vrij heet midden van de dag-tot 30 gr.- en heel weinig zuurstof-vanwege de hoogte. Er kunnen wel 100en kms tussen 2 dorpen ligen met op die afstand totaal helemaal niks. En je gaat over diverse nog hoger gelegen passen, waar de gebedsvlaggetjes wapperen.
Verder kun je kijken bij landenforums-daar is (o wee als de Sjinees dat merkt-dat wordt boycot!) Tibet apart in opgenomen.

Ik reis met een internationaal gezelschap en een expeditiebureau in Kathmandu zorgt voor mijn permits en voor onze begeleiding. Dat zit dus wel goed. Ik heb een beetje ervaring met hoogteziekte door mijn trektochten in Zuid-Amerika ( Top van Plomo, Aconcagua, …)
Ik hoor alleen verschillende berichten over het weer eind mei en juni. Ik wou hierover meer weten van mensen die misschien in die periode op het Tibetaans plateau geweest zijn of iemand kennen die er geweest is in juni. Temperaturen overdag, ’ s nachts, regen of droog ?
In principe begint in juni de Moesson, dus …

Dank vooraf als je goede info hebt.

Johan