Wij zijn een echtpaar van 47 en 45 jaar zonder kinderen en verkeren in onze midlife crise. Daarom willen we ‘het roer omgooien’. We zijn op zoek naar een baan in het buitenland (daar waar de zon schijnt). Hierbij denken we aan b.v. een camping starten, B&B of het beheren van een vakantiepark. Zij is sociaal en administratief aangelegd, hij is technisch en commercieel ingesteld.
We staan open voor suggesties. Wie kan ons helpen aan de juiste sites voor een geschikte baan in het buitenland?
Alvast dank voor de reacties! :chin:
K&M
Ik wil jullie erop wijzen dat veel mensen dit idee hebben maar dat maar 5 a 10% echt kan leven van een b&b of vakantiepark. denk hier dus goed overna. Wat een ander optie is om een leuke reis te maken waar je nog nooit bent geweest.
Dank je J. voor je reactie. Ik zal dit zeker in onze overweging meenemen.
groet M :dag:
Hello marjon,
leuk dat jullie dat durven. Hoe staan jullie tegenover Suriname? Zouden daar naartoe willen?>>>. Het is er wel erg :vak02:
5 a 10%, ik vraag me af hoe je aan deze cijfers kom. En geld dit voor alle landen?
dit is een onderzoek geweest, dit heeft ergens in de krant gestaan. Geen idee waar meer.
Waarom Suriname? Kun je je antwoord toelichten?
gr. Marjon4:zon02:
Misschien niet echt een heel goed idee om te gaan emigreren als je in een midlife crisis zit… Als je er weer uit ben vind je het misschien helemaal niks…
Hi Marjon,
Suriname is een opkomend land in alle sectoren. Het is er altijd heerlijk weer en de huizen zijn goedkoop, altans een perceel. Men heeft maar een aankoop bedrag voor een perceel, kavel, en geen bijkomende belastingen. Het leven is in Suriname goedkoper dan hier en tegenwoordig vinden steeds meer nederlandse bedrijven hun weg er heen. Er wordt ook Nederlands gesproken.
nou, reden genoeg voor velen.
Hallo, ik lees hier het e.e.a over 5 tot 10 % kan leven van een B & B ? Daar schrik ik nogal van. Ik weet uit betrouwbare bron dat een cijfer van mensen die terug keren binnen 7 jaar op 45 % ligt. Beina de helft van emigrerend nederland dus!! Het zou dus kunnen dat maar weinig mensen slagen met een B & B. Maar, 5 tot 10 % is wel erg aan de lage kant lijkt mij. Doe er mee wat je wilt! Groet, Marcel van www.emigreermagazine.nl en www.emigreermagazine-spanje.nl Ook daar kun je via diverse links werk vinden in het buitenland overigens.
5 a 10 % lijkt erg weinig maar er zullen natuurlijk ook de (vele) uitvallers tussen zitten. Ik merk wel dat er heel veel mensen zijn die de stap naar een zonnig oord erg onoverwogen zetten. Het paradijs bestaat echt niet, niet op deze aarde in elk geval. Overal zitten goede en slechte kanten alleen zijn ze overal anders…
Wij hebben in t zuiden van Brazilie een pousada (bungalowpark) en kunnen er goed van leven ondanks dat t hoogseizoen hier maar zo´n 3 maanden duurt, kunnen we daar zeer comfortabel de resterende 9 maanden mee doorkomen. Vind zo iets eens in Nederland…
5 a 10 procent is dus regelrechte bullshit, mensen denken meteen dat als ze iets lezen het ook waar is, gebrek aan kennis en ervaring. Je snapt toch zelf wel dat die procenten een stuk omhoog schieten als we het plaatje realistisch bekijken. Verder strak plan om het roer om te gooien, heb je wat money laat je dan niet tegen houden, geld en commercieel in de schoenen staan schop je t ver mee, laat je iig niet tegenhouden door ammateurs die het niet ver hebben geschopt door gebrek levenservaring en mensenkennis. Kies een land uit wat kwa cultuur het beste bij je past maar niet te moeilijk is kwa papieren/vergunningen, leer de taal en Start the business and enjoy . Succes! :wereld:
Ik raad je aan sowieso een flinke zak geld mee te nemen als je gaat. De aanloop van een B&B opstarten wordt door veel mensen onderschat.
Als je wilt [URL=“http://latravia.com/nl-NL/spain/”]emigreren naar Spanje emigreren naar Frankrijkof wilt emigreren naar Amerika hoop ik dat je iets hebt aan Latravia.com.
Verder wil ik je erop wijzen dat Spanje momenteel niet slim is om heen te gaan, de werkloosheid is daar zo hoog en de economie verkeerd in een dusdanige recessie dat dat wel een groot risico is. Al biedt het misschien ook kansen zoals goedkope arbeidskrachten ![]()
Good luck met emigreren en ik zou juist lekker gaan als je in een midlifecrisis zit. Het fijne aan Nederland is dat je altijd weer terug kunt!
feit is dat als je niet goed voorbereidt bent een B&B moeilijker is dan vaak gedacht wordt, wat de cijfers ook mogen zijn. kijk eens op emigratieboek.nl, daar zijn boeken te koop o.a. over het starten van een B&B. goed om die eens te lezen. als je goed beslagen ten ijs komt, is de kans dat het lukt groter. bovendien bedenk of je hier weg wilt, of ergens anders wilt zijn. je neemt altijd jezelf mee en je komt jezelf driedubbel tegen als je emigreert. een interessante site is ook http://noorwegen.placement.nl/, over emigratie naar Noorwegen. lees veel en verdiep je in het proces. dat alleen al is een geweldig avontuur. dus succes en vooral veel plezier met plannen.
groetjes
Marga
Heb je een bepaald land voor ogen? Als je op internet zoekt kan je vrij vlot wat vinden, hier is een Engels artikel bijvoorbeeld dat een goed beeld geeft: Bed and Breakfast Business Idea - Entrepreneur.com
Veel succes bij het plannen en het maken van een beslissing!