Het magische Bangkok!

Bangkok
Oosterse schoonheid met veel gezichten
Iedereen heeft ongetwijfeld al eens gehoord van Bangkok, de Thaise hoofdstad die baadt in oosterse schoonheid. De vele gezichten van de stad zijn moeilijk in enkele zinnen te bevatten, want Bangkok is een echte grootstad. Het is een van de belangrijkste Aziatische steden, een hectische metropool met een miljoenenbevolking. (zie foto hieronder )


Laat je meevoeren door de betovering van de talloze boeddhistische heiligdommen: tempels, kloosters en paleizen. De hele stad ademt de geest van het Boeddhisme. Maar ook de westerse levensstijl deed enkele decennia terug reeds haar intrede.Sommigen geloven dat dat voor een stuk de ziel van de stad deed verloren gaan. Of je die mening deelt of niet, een ding is zeker, Bangkok maakt op iedereen een blijvende indruk.(zie foto hieronder )

http://www.cityzapper.nl/foto/iphone/7527-palaceiph.jpg

Enerzijds kan je overdonderd worden door het oorverdovende lawaai van toeterende wagens en tuk-tuks, de typische fietstaxi’s, en de broeierige sfeer van het tropische klimaat. Anderzijds nemen de talrijke bezienswaardigheden je mee naar een verleden dat niemand onberoerd laat. Ook de vele markten geven de stad een aparte uitstraling en zorgen voor een wat rommelige, maar vooral gezellige sfeer. (zie foto hieronder )

http://cache.virtualtourist.com/15/4774137-The_tuk_tuk_Bangkok.jpg

Bangkok is een stad die nooit gaat slapen, dus ook ’s nachts valt er heel wat te beleven. Hou je van een gemoedelijke bar met live muziek of kies je voor de ophitsende tonen van de discotheek, de stad heeft voor elk wat wils.

Ook de go-gobars waar gewillige meisjes de mannen op hun wenken bedienen, is typisch voor Bangkok. Tot voor kort gaf dat de stad vooral een negatief imago, maar de laatste tijd is zijn de bars wat toegankelijker geworden voor het grote publiek, mede doordat de homoscene er sterk aan populariteit aan het winnen is.

Bangkok is een stad waar taboes niet meer bestaan. Iedereen gaat en staat er wanneer en met wie hij wil en dat zorgt voor een gevoel van alles kan en alles mag.

Behalve grapjes maken over de koning in Thailand kan echt niet. De koning is de grote held van de Thai. Je ziet zijn portret echt overal hangen: op straat en bij tempels. Als je naar de bios gaat (bijv. op expatgedeelte Siam Square) dan begint de voorstelling pas nadat het volkslied afgelopen is en de promofilm voor de koning klaar is. Iedereen moet ook gaan staan terwijl het volkslied speelt. Een heel aparte ervaring. Wij hebben ook vaak na aankomst op het treinstation het volkslied gehoord. Iedereen stond stil en dat werd ook van ons verwacht.
Thailand is een boeddistisch land, en de religie heeft een sterke invloed op de cultuur. Je bent vrij om tempels te bezoeken, zolang je wel enkele regels in acht neemt. Je moet je schoenen uit doen en er wordt van je verwacht dat je de tempel niet betreedt in “ongepaste” kleding als bikini of korte broek.
Dit zijn een paar belangrijke aspecten om rekening mee te houden tijdens je verblijf in Thailand.

Leuk artikel Georges. Hoewel ik moet zeggen dat de hoeveelheid tuk-tuk’s volgens mij minder is geworden, vergeleken met 2 jaar terug…

:chin:Het volks lied wordt 2 maal er dag tegehoren gebracht 8.00 uur en 1800uur op radio/tv en veel openbare plaatsen:THAILAND::cambodia:
verder een leuk stukje Georges

Bedankt Fransjes,heb er 2 dagen aan gewerkt om dit stukje hier te plaatsen op het Thailandforum.

2 dagen ?? Hoezo dat dan :slight_smile: ???

Nou ik heb het eerst in kladblad gemaakt,de tekst elke keer nadien moeten aanpassen.(moeilijke woorden heb ik via de correctietoets nagelezen)
Was bang dat er eventueel een dt foutje inkroop in mijn tekst.
Je weet Dave,dat er paar maanden geleden een grote heisa was in de stamtafel omdat er iemand op cynische wijze me attent heeft gemaakt dat er een dt was in mijn enquete.(kon er toen niet mee lachen)