Mijn vriendin en ik zijn van plan om later misschien in Australië of Canada te wonen. Zij heeft d’r al helemaal zin in, maar ik wou gewoon even van jullie horen wat jullie precies van Australië vinden? Dus wat de voor en nadelen zijn.
Zelf heb ik enkele vragen waar jullie mij misschien mee kan helpen:
[ul]
[li]Kom je gemakkelijk aan een baan als afstuderende (universiteit of HBO) in Software Design/Economie[/li][li]Hoe is het loon ten opzichte van de levensbehoeftes?[/li][li]Wat zijn de tijden van de winkels? Is het net als in NL dat alles na 18:00 dood is? of net als Singapore waar alles 's avonds pas gezellig wordt?[/li][li]Hebben zij daar ook een balkenend kabinet?:P[/ul]Uiteraard wil ik ook meer weten uit jullie eigen ervaring:)[/li]
lett me know,
Andy
[ul]
[li]baan in economie lijkt vrij gemakkelijk, software design weet ik niet maar over het algemeen is de Australische economie in de groei en zijn mensen met skills nodig. volgens mij kun je vrij snel baan krijgen met jouw diploma[/li][li]loon is vrij hoog, maar ik weet alleen voor bijbaantjes. BV als ober in een restaurant kun je al gauw iets van 20-25 AUSD per uur verdienen. Levensbehoefte zijn niet ontzettend duur, telefoon is wel vrij duur.[/li][li]Coles en andere supermarkten zijn vaak 24h open. Je moet wel in een stad wonen daarvoor, maar voor de rest gaan winkels om 6 uur dicht.[/li][*]Geen balkenende, wel howard. Niet super populair en vrij conservatief.[/ul]Voor de rest is het land zeer relaxt en zeker de moeite waard om te komen. Canada lijkt ook heel gaaf, alleen het weer lijkt me wel wat minder.